Ik was vandaag even bij de ANWB-winkel en voor de reis heb je ontzettend veel hulpmiddeltjes om het prettiger te maken.
Zoals zeepblaadjes die je 1x kan gebruiken om je handen schoon te maken, pleisters om over insenctenbeten te plakken, gifuitzuigers…
En ook veel middelen tegen jeuk en muggenbeten.
Wat is jullie ervaring met dit soort middeltjes?
Wat help wel/niet en wat kun je absoluut niet missen ?
handen wassen kan je nog steeds het beste doen met water en zeep. misschien voor de snacks onderweg zou je zo’n klein flesje alceholzeep spul mee kunnen nemen. ik heb wel altijd een tekenpen bij me en aftherbite. maar ik moet eerlijk zeggen, ze bedenken werkelijk overal wat voor en het is ook nog eens best duur. een paar klanten die mee waren met mij met een groepsreis hadden dus een hele tas vol van dat makkelijke en handige spul. ze hebben daar 3 weken mee gezeuld en niets van gebruikt. persoonlijk vindt ik het zonde van je geld. als er echt wat met je is kan je altijd wel lokaal wel wat vinden. Daarnaast is er heel veel wegwerp spul bij, en dat zou je dan gaan gebruiken in een land wat geen afvalverwerking kent. ook millieutechnisch gezien niet helemaal handig.
gewoon een standaard first aid kit (kleintje), misschien wat extra pleisters, loperamide, resiziekte pillen, pijnstillers, norrit (voedselvergiftiging, niet voor diaree) daarnaast neem ik wel altijd een setje naalden/infuusnaalden enz mee. maar thats it.
maar ik denk wel dat het ook iets persoonlijks is.
gr mariska