Hej forumgenoten
Ik ben 21 jaar en afgelopen week afgestudeerd (HRM/ P&O). Ik houd van gezelligheid, terrasjes, vrienden, af en toe eens uitgaan, etc. Daarnaast heb ik al gebackpackt (wel binnen Europa) en wat ik echt fantastisch vind: Andere culturen en mensen leren kennen, mooie omgevingen en plekken bezichtigen, een keer op stap gaan en vooral genieten van de vrijheid die je hebt. Andere hobby’s zijn fitness, motorrijden, fotografie.
Mijn plan is om een aantal maanden naar ZO-Azië te gaan (Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, Indonesië) en vervolgens naar Australië te trekken om daar misschien ook een periode te werken. Mijn plannen staan nog niet vast en het kan nog veel kanten op. Ik ben nog enkel aan het oriënteren.
Na de zomervakantie ga ik een periode sparen om vervolgens in november op reis te gaan. Naast op zoek gaan naar de mooiste plekjes op de aarde, en het leren kennen van veel verschillende culturen/mensen wil ik ook actieve dingen ondernemen (Skydiven, leren surfen, duikbrevet, etc.)
Op dit moment ben ik nergens aan gebonden. Met een wereldreis wil ik het ultieme gevoel van vrijheid behalen. Daarnaast wil ik veel van de wereld zien en leren. Veel van mijn vrienden hebben een relatie, een vaste baan of niet de behoefte en mogelijkheid om een prachtige en avontuurlijke reis te maken. Om alleen op pad te gaan is voor mij een hele stap. Bij lastige momenten is het fijn als je steun aan elkaar hebt. Maar ook bij het uitstippelen, de mooie momenten etc. lijkt het me fijn om een reismaatje te hebben. Natuurlijk moet er een soort ‘klik’ zijn en moeten we elkaar kunnen vertrouwen. We hebben nu ook alle tijd om een mooi plan te maken en te kijken of we het samen zien zitten om dit avontuur tegemoet te gaan!
Ik hoor het wel!
Groetjes,
Joost