Reismaatje Bs As - Puerto Iguazu gezocht

Hallo!

In de 2e week van oktober wil ik met de bus vanuit Buenos Aires naar Iguazu gaan. Daar wil ik 2 dagen blijven en vervolgens de bus naar Cordoba pakken. Ik vroeg me af of er toevallig momenteel iemand in Bs As is die zin heeft om mee te gaan? Eventueel kan ik ook een lang weekend in september gaan.

Groetjes,
Eefje

Hoi Eefje, ik vlieg over 3 weken naar BA en zou heel graag ook naar Iguazu gaan. Mijn planning staat verder nog helemaal open, maar ik wil na aankomst liefst wel even in BA blijven om wat te acclimatiseren. Mocht je flexibel zijn in je reisplannen, of het ook gewoon gezellig vinden om te meeten in BA dan hoor ik graag van je! :slight_smile: Gr Loeske

Hoi loeske! Dankje voor je reactie. Inmiddels heb ik echter wat mensen ontmoet met wie ik maandag naar Iguazu ga. Daarna ga ik door naar cordoba, dus ben iet meer in bs as. Geniet van je tijd hier! Gelukkig wordt het eindelijk lekker weer :). Gr.

Oh, gezellig en fijn voor je! Als je nog handige/leuke tips hebt voor BA… Vind het best een beetje spannend. Veel plezier op jullie reis naar Iguazu! Gr.

Hee! Reizen is altijd een beetje spannend, maar het komt vast helemaal goed! Het is heel makkelijk om mensen te keren kennen en ik heb niks vervelends meegemaakt. Het openbaar vervoer hier werkt super en is heel goedkoop. Je kan een subte kaart kopen waarmee je makkelijk kan reizen. Met de app ‘Como llego’ kan je uitvogelen welke bus/metro je nodig hebt. Taxi’s zijn ook heel goedkoop. Ik pakte er altijd een van Radiotaxi. Die zijn aangesloten bij een bedrijf zeg maar en dus iets betrouwbaarder. Ik voel me hier meestal veilig. Natuurlijk moet je wel goed op je spullen passen en beter niet alleen over straat lopen 's nachts. Verder heb ik dit weekend Plaza Franca ontdekt en uk ben groot fan. Is elk weekend op zat en zon een markt (vind het persoonlijk leuker dan de markt in san telmo) en veel grasveldjes. Het weer is nu ook eindelijk lekker, dus je gaat vast een super tijd hebben! Oh en ik weet niet of je dat wil, maar het is heel makkelijk om hier op de zwarte markt dollars te wisselen in peso’s en de koers is dan veeel beter. In het microcentro op av. Florida staan overal mensen die willen wisselen. En verder, volg een tangoles! Je kan naar een Milonga gaan voor een les en aansluitend daarop komen Argentijnen daar om de tango te dansen. Heel veel plezier!!!

Hola Eefje! Super bedankt voor de tips! Heel erg fijn.
Bon viaje!