Reislustige dertigers gezocht!

Even genoeg van je vaste baan, verplichtingen en de sleur in Nederland? Huis tijdelijk verhuren en auto verkopen voor wat extra cash? Ben je avontuurlijk ingesteld en heb je naast een tijdje reizen ook interesse om wat zinnigs te doen in de vorm van vrijwilligerswerk somewhere? Lees dan verder!

Ik ben een Haarlemse van 36 jaar en mijn plan is om vanaf januari 2007 voor ongeveer zes maanden te vertrekken naar Nieuw Zeeland, Azie, Midden-**Amerika **of… kortom, het kan nog alle kanten op. Ik wil de komende maanden besteden aan het maken van een plan en daarbij kan ik jouw hulp goed gebruiken! Ten eerste zoek ik een aantal mensen van 30-something die met me mee zouden willen, voor korte of langere tijd. Ten tweede zoek ik mensen die tips, suggesties, ervaringen met interessant vrijwilligerswerk willen delen etc. etc. Met andere woorden: al jouw input is welkom!

Aangezien ik nog niet precies voor ogen heb hoe de reis eruit gaat zien en geinteresseerd ben in vele gebieden en culturen, ben ik nog zeer flexibel en sta dan ook open voor alle ideeen. Het enige dat zeker is, is dat ik in ieder geval op reis ga!

:slight_smile: Ga je met me mee?

Hoi Horizonnetje,

ik ben dertiger (34, vrouw, bijna single, uit vrije wil)

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon6.gif

en reislustig, maar ik geloof niet dat ik helemaal met jou plannen mee kan doen. Ik heb het (vage) plan om in december en/of januari naar Thailand of Australië te gaan. Gelukkig zijn dat landen waar je prima in je eentje naar toe kan, maar het is ook wel leuk om iets af te spreken met anderen. Ik moet mijn vakantiedagen nog checken, zeg niet mijn baan en huis op, zo avontuurlijk ben ik nu ook weer niet. Waarschijnlijk blijft het bij 4 weken, max. 6.
Misschien kunnen we ergens afspreken voor een paar dagen???

groetjes,
Kippie

Dag horizonnetje!

Ik wil graag met jou mee doen! Ik heb al jaren de wens om voor langere tijd op reis te gaan, maar heb het maken van een keuze steeds uit weten te stellen. Daar ben ik zat van en het lijkt mij dan ook het beste dat ik niet in mijn eentje blijf dromen, maar dat ik mijn energie steek in een gezamenlijk project. Ik ben 31 en wil zo graag Europa eens uit; ik moest dus wel reageren op je bericht:hihi:

Laat even weten wat je verwachtingen verder zijn; ik ben heel benieuwd!

Groetjes Maatje

Hallo Kippie en Maatje, bedankt voor jullie reacties! Ik heb even niet ingelogd maar zag zojuist jullie reacties. Mijn plan is nog niet vastomlijnd. Ik ben zelf erg gek op ZO Azie, daar heb ik eerder drie maanden gereisd en daar is nog heel veel te zien. Een combi Nieuw Zeeland en bijvoorbeeld Laos, Thailand, Vietnam, Maleisie lijkt me een mooie combi. Aan de andere kant… Cursusje spaans + vrijwilligerswerk in mexico en daarbij Midden Amerika lijkt me ook prachtig! Uitgangspunten voor mij zijn: max. 5 a 6 maanden, low budget, veel zien, veel genieten, veel mensen ontmoeten en oogverblindend mooie foto’s maken! Ik hoor graag wat jullie voorkeur is en wie weet kunnen we verder contact leggen. Groeten uit Haarlem!

Hey Horizonnetje!

Bij deze kan ik je melden dat ik mij helemaal kan vinden in jou uitgangspunten; genieten, veel zien en ervaren staan voorop. Ik ben gewend om low budget te gaan, daar kies ik zelf overigens voor. Hoewel ik, zoals ik al eerder aangaf, geen ervaring buiten Europa heb, ben ik wel gewend om langere tijd weg te zijn. Daarnaast weet ik hoe het is om geen enkele vorm van (in onze Nederlandse ogen) luxe te ervaren, survivelen zeg maar.
Bestemming…tja, ik sta in principe overal open voor, maar ik moet zeggen dat Zuid-oost Azië hoog in aanzien staat.
Maar eh… werk jij op dit moment en heb je iets geregeld met je werk ofzo. Bij mij is dat geen hot item, werk is voor mij weinig meer dan een middel om geld te verdienen. Bovendien ben ik heel goed in het opzeggen van werk…

Ik hoor wel weer van je?!

Hey!
Hier even een berichtje van een andere reislustige Haarlemse!
Het lijkt me leuk om met je in contakt te komen. Ik zoek een reisgenoot voor volgend jaar Juni, voor Mongolie of china (4 weken). Ben al eens in Z/O Azie geweest dat was geweldig.
Groetjes Louppy!

Hallo allemaal,
Maatje en Louppy bedankt voor jullie reacties! Louppy China moet ook super zijn inderdaad! Maatje, je vroeg of ik al wat geregeld had qua werk. In principe is mijn idee om in december op te zeggen en januari te vertrekken. Tijdens de laatste weken van mijn reis (begin juni) zal ik weer contact gaan leggen met werving-selectiebureaus en alvast hier en daar wat visjes uitgooien, zodat ik liefst zo snel mogelijk weer aan de slag kan. Het is een risico, maar ik ga ervan uit dat ik daarna werk vind, ook al is het niet meteen een droombaan… De reis is nu prioriteit voor mij en soms moet je een risicio durven nemen in het leven, nietwaar? :wink:
De zaken qua werk zijn wel een klein beetje onzeker, aangezien het bedrijf waar ik voor werk het erg moeilijk heeft momenteel, dus het zou zomaar kunnen dat faillisement in de lucht hangt, dat zou mijn keuze makkelijker maken. Hoe zou jij dat oplossen Maatje? En heb jij ideeen over vrijwilligerswerk? Je mag me ook mailen op [EMAIL=“sunduizend@hotmail.com”]sunduizend@hotmail.com

De tijd gaat best snel, ik zal ook wat concreter moeten worden, dus alle ideeen zijn welkom!

Ben benieuwd wat het uiteindelijk allemaal geworden is…!!!

Ik hoor het graag,

Gr Lia