Reisgids Marrakech

Wij gaan volgende maand 5 dagen naar Marrakech (met ryanair vanaf Weeze en terug Transavia naar A’dam; erg goedkoop!).
Welke reisgids zal ik aanschaffen. Ik twijfel tussen de rough guide Marrakesh, maar las op internet ook over footprint. In principe wil ik gewoon een goede stadsgids met goede kaarten en tips voor excursies.

Alvast bedankt!

Hallo Mikmak,

Wij zijn dec 2006 naar Marrakech geweest.
Wij hadden de** “doMINIcus van Marrakech”** (kleine en hoofdletters), ISBN 90-257-3589-4. Dit is en klein, makkelijk, hanteerbaar boekje met uitvouwbare plattegronden en daarin per wijk alle bijzienswaardigheden, eetgelegenheden, riads, hotels, etc. We hadden ook de grote Dominicus bij ons, maar hebben deze niet gebruikt.

Op onderstaande site krijg je wat meer info over de diverse gidsen die je voor Marrakech/Marokko kunt aanschaffen. http://www.jvw.nl/index.php?main_page=index&cPath=1_202 (alles boeken, tijdschriften, wegenkaarten, reisgidsen etc. per land gesorteerd)

Mooi, bedankt!

Wie ooh wie heeft voor mij dit boekje van Marrakech uit de dominicus reeks!!

Het is inderdaad een heel erg handig boekje. Misschien dat in de boekwinkels deze boekjes nog liggen. Neem dan het ISBN nr mee, dan kunnen zij kijken of en waar ze het gidsje kunnen bestellen. Zo ben ik er namelijk aangekomen. (heb 'm zelf een tijd terug al aan iemand anders doorverkocht) Via internet zie ik momenteel ook nergens een exemplaar.

Als je verder nog een indruk van Marrakech wil, kun je ook op onze (niet commerciele) site www.bjusterbaarlik.nl kijken. Hier staan de ervaringen van onze stedenreis naar Marrakech in de vorm van een reisverslag, veel foto’s en een lijst met tips.