Welke reisgids raden jullie aan voor Gambia? Lonely Planet, Trotter, Dominicus, Wereldwijzer of iets anders?
Wereldwijzer (what’t is a name…) Die is erg actueel en leuk geschreven door Paul de Waard. Anderen zijn verouderd en lezen, vind ik, minder prettig weg. Vorig jaar mei de laatste druk van verschenen. Absolute aanrader.
Wij gaan aanstaande maandag naar Gambia en hebben de wereldwijzer van Paul de Waard mee, we hebben ook de Trotter en de lonely planet in huis gehad maar inderdaad, te oud en vooral bij lp moet je Gambia zoeken tussen alle dingen over Senegal.
De Trotter heeft een heel klein stukje achterin over Gambia apart maar dat kun je ook via de bieb lezen voor je gaat ![]()
Het leuke van de reisgids van wereldwijzer vind ik dat er ook legendes en ontmoetingen in staan.
Nadeel is dat er bv. geen restaurants in een lijst in staan en wel heel veel pagina’s met accommodaties, terwijl je die vaak al geboekt hebt.
Er is in augustus een nieuwe versie van de Dominicus reisgids uitgekomen. Wij gaan ook aanstaande maandag naar Gambia en nemen die gids mee.
@ hetbrouwertje: Hoe is de verdeling over Senegal en Gambia in de Dominicus van augustus 2012? Moet je niet naar Gambia zoeken zoals in de Lonely Planet en in de Trotter?
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik had mij niet gerealiseerd dat Senegal de boventoon zou kunnen voeren in bepaalde gidsen. Het wordt de Wereldwijzer of de Dominicus.
De verdeling is mijns inziens vrij goed verdeeld over de twee landen. Natuurlijk wordt er wel wat meer over Senegal verteld, maar dat lijkt me gezien het landoppervlakte (en wellicht geschiedenis) van dat land ten opzichte van Gambia niet geheel onlogisch.