reisgezellen gezocht

Hallo,

Volgend jaar in jan.,feb. of maart zijn wij van plan om een 25 daagse rondreis in Costa Rica te maken met een huurwagen. Wij zijn met 2 personen en zoeken nog 2 personen om samen Costa Rica te ontdekken.Ook zoek ik info over de staat van de wegen.

Sayangske

Het onderhoud van de wegen is onder de verantwoordelijkheid van de MOPT http://www.mopt.go.cr/

Er zijn veel vragen over de wegen, ik zal eens wat foto’s maken de komende week :slight_smile:

In het begin van het jaar is het droge tijd en zijn de doorgaande wegen
over het algemeen heel goed begaanbaar. In het begin van de droge
tijd is men heel hard bezig de wegen voor het vakantieverkeer in orde te brengen.
Ook met 2 personen is het heel goed mogelijk Costa Rica per huurauto te ontdekken. Indien je de reisafstanden (beter reistijden) beperkt is het heel goed te doen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Dit is wat ik in gedachten had.
D1,2 San José →D3,4 Tortuguero →D5-105km,D6 Cahuita → D7 194km,D8Sarapiquí → D9-90km,D10Arenal→ D11-160km,D12 Rincón de la Vieja → D13-145km,D14Monteverde → D15-110km Carara → D16-95km, D17ManuelAntonio → D18-225km,D19,20,21Corcovado → D22-265km,D23San Gerardo de Dota → D24-90km San José.

Wat denkt U ,is dit te doen

Als je een complete tour neemt naar Tortuguero kun je de huurauto af laten leveren in Siquirres. Vandaar is het 2 uur naar Cahuita, gezelliger is trouwens Puerto Viejo de Talamnca. Van Puerto Viejo is het 4 uur rijden naar Sarapiqui (afhankelijk waar je verblijft), 2,5 a 3 uur naar La Fortuna. 3,5 uur naar Rincon, 3,5 uur naar Monteverde. 3 uur naar Carara, 1,5 uur naar Manuel Antonio. 3 uur naar Sierpe voor de oversteek naar Drake (Corcovado).
Van Sierpe 4 uur naar San Gerardo. Van San Gerardo 2 uur naar San José.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

je kunt niet zomaar met de auto Corcovado inrijden. Corcovado is een natuurpark zonder wegen en vrijwel geen wandelpaden. Je kunt wel naar het schiereiland Osa gaan, waar het natuurpark Corcovado in is gelegen.
Vanuit bijvoorbeeld Sierpe of Puerto Jimenez kun je dan tochten ondernemen naar het park. Er is een weg naar Sierpe die in de droge tijd te berijden is met een stevige 4x4 auto, je moet een aantal rivieren doorrijden. Wil je dat niet dan kun je de boot van 11 uur nemen die gaat van Sierpe naar Drake Bay. Drake Bay is ver van de bewoonde wereld, er is geen bank, je kunt niet met creditcard betalen, alles is er duurder omdat alles met de boot aangevoerd moet worden.
Puerto Jimenez en omgeving is wel met de auto bereikbaar. Zoek een tourbureautje die dagtochten organiseert door het park. Ga nooit alleen, zorg dat je met een groepje bent: een gast van ons verzwikte haar enkels tijdens de tocht en moest door anderen van de groep op een geimproviseerd brancard het oerwoud uit worden gedragen. Want mobiele telefoons doen het daar echt niet, en er zijn geen EHBO posten in het oerwoud! Alleen jaguars poemas en tapirs.
Maar je kunt ook een leuke dagtocht maken naar Corcovado vanuit Sierpe, mail me voor meer inlichtingen.

Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

In plaats van Corcovado moet ik Puerto Jiménez zeggen, maar mijn vraag was eigenlijk als die afstanden te doen zijn,vooral van Puerto Jiménez naar
San Gerardo De Dota (265km) en Manuel Antonio naar Puerto Jiménez (225km)

Mvg, Sayangske

Dat zijn inderdaad forse afstanden. Reken voor beide op ongeveer 6 uur reistijd. Van Manuel Antonio naar Puerto Jimenez. En van Puerto Jimenez naar San Gerardo.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

dat wordt racen! bedenk dat je in Costa Rica een gemiddelde snelheid kunt behalen van 35 km per uur. En ga niet in het donker rijden! Er bevindt zich in het donker van alles op de weg zonder verlichting en de gaten in de weg zie je ook niet aankomen. En doe of je met vakantie bent en las een tussenstop in, zodat je je niet hoeft te haasten.

Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

http://www2.picturepush.com/photo/a/7016750/640/7016750.jpg
Stuk snelweg tussen Alajuela en San Jose, de gaten zijn intussen weer gevuld, de snelheids camera’s maken nog steeds vele slachtoffers op stukken waar de maximum snelheid 60 is.:slapen:

Zo ziet een belangrijke hoofdweg eruit (Heredia). Veel truckverkeer vraagt om brede wegen. De wegen rondom grote plantages zijn er zo uit, en in dit geval de bedrijven parken tussen Heredia en San Jose.
Helaas kunnen deze erg vol zijn, zodat de gemiddelde snelheid nauwelijks boven de 10km/u uit komt :frowning:

Dit zijn zo’n beetje de standaard wegen van plaats naar plaats.
Wie goed kijkt ziet de bushalte :slight_smile:

Dit soort lievertjes kunnen altijd ineens opduiken. Ze onstaan na fikse regenbuien door inzakken van de weg.

En nog een kleine prijsvraag voor de gevorderden :smiley:

Deze weg bevat:

A) Snelheidscameras
B) Filecameras
C) Drempels
D) Zoab

Als gevorderde denk ik dat bij de laatste foto de oplossing moet zijn:E) borden met max. snelheid tot 80km

Bedankt, foto’s zeggen meer dan woorden

Sayangske

Nee er staat geen bordje 80, al weet ik even niet precies welke maximum snelheid er van toepassing is. De bedoeling is vast niet al te hoog want er zitten heuse drempels in de weg lol2

zie ook mijn forum, ik wil eind januari ook weg, maar heb geen zin om alleen te reizen http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=801175#post801175

Misschien ook iets voor jullie?