[FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=red]
:unsure: B)
Eerst vertel ik iets over mijzelf: ben 55 jarige vrouw, roker en suikerpatient. Heb een goede baan en ben altijd positief.
Ik kies altijd voor een groepsreis omdat ik alleen reis maar niet alleenstaand ben.
Voor de 2e keer heb ik via internet een reisgenote gevonden.
De eerste keer naar Mexico liep grandioos mis. Een 30 jarige ongehuwde vrouw die heel introvert was en het liefst koos om op de kamer te blijven en tv te kijken, terwijl we duidelijk afspraken hadden gemaakt vooraf i.v.m. mijn suiker en de maaltijden.
Zij ging eten als het haar uitkwam of helemaal niet enz.
De tweede keer betrof het een weduwe van 57 jaar waarvan ik dacht dat het zou klikken. Maar het bleek tijdens de reis dus niet goed te gaan. De 2e dag zocht zij 2 homofiele mannen op (heel aardig overigens) en ging ermee op stap. Daar zat ik in mijn eentje. Ze lustte ook ontzettend graag wijn, liefst de hele dag. Dat werd dus de resterende 14 dagen niet meer met elkaar praten want ik voelde me niet verplicht mee te drinken en nog tegen haar aan te praten. Bij het verzoek alleen een kamer te krijgen moest ik de somma van 220 euro betalen voor 4 nachten. Dat heb ik dus niet gedaan. Zij zou er alleen maar voordeel van hebben.
Het probleem schuilt hem in twee zaken:
er zijn reisgenoten die gezelschap van een 2e persoon gezellig vinden om niet alles alleen te hoeven doen. Zelf heb ik weinig richtinggevoel dus 2 weten meer dan 1. Tot die groep behoor ik.
Er zijn echter reisgenoten die kiezen voor de goedkoopte van de reis omdat je geen 1 persoonskamertoeslag hoeft te betalen die wel op kan lopen tot 500 euro of meer (USA) en absoluut niet geinteresseerd zijn in de reisgenoot (e).
Ik heb er mijn buik van vol. Ik kies voortaan denk ik toch maar voor een 1 persoonskamer al betaal ik dan meer.
Een goed karakter, vrolijk en niet humeurig wordt helaas niet beloond maar afgestraft. Degene die het hoogste woord heeft wordt gehoord en naar iemand die bescheiden is naar anderen toe wordt niet geluisterd.
Zijn er meer mensen met een nare ervaring???
groetjes van een blijvend optimistische reisgenoot.