Wij, 2 vrouwen uit Brabant zijn opzoek naar 2 reisgenoten die onze 4WD willen delen.
Via een kennis hebben wij een mooie safari (serengeti, ngorongoro, lake manyara en rhotia valley) op maat geboekt, om de kosten te drukken, hebben we nog 2 plaatsen vrij in onze jeep.
programma is als volgt:
19 mei vertrek sochtends vanuit Mwanza naar Serengeti in 4WD incl. driver.
19 mei Overnachting in Seronera, kamperen op de public campsite FB
20 mei overnachting in Seronera, kamperen op de public campsite FB
21 mei Volgende dag naar de crater
21 mei ‘savonds FB overnachting op Rhotia Valley
22 mei Volgende dag naar Lake Manyara NP
22 mei Terug en FB overnachting op Rhotia Valley
23 mei Bezoek aan het kinderhuis, of net andersom, kun je ter plekke beoordelen.
23 mei Transfer naar Arusha of Moshi
Totaal kosten 4 nachten, 5 dagen: $ 3000.
Transfers, 4 WD, tourguide driver: $ 1500
Parkfees: $ 570
Lodges, campsites: $ 930
Mochten er twee andere mensen meegaan, dan worden de 4WD kosten de helft.
Mocht je interresse hebben neem dan contact met ons op.
Dag Vanessa en vriendin, EN andere geïnteresseerden!
Samen met een vriend (beide uit Utrecht) heb ik ook plannen om op safari te gaan. Wij zoeken ook nog 2 personen, wij willen graag rond 14 mei gaan (dag of 2 eerder/later is ook mogelijk voor ons). Ik heb al het eea vergeleken met een vriend/collega (is Tanzaniaan en driver/guide op de reis) en heb een hele mooie trip gepland. Voor mij is Ngorogoro echt een must see… dit schijnt het mooiste park te zijn met de meeste dieren (maar erg duur door de entry fees). Tevens wil ik natuurlijk het Serengeti in.
Safari voor 5 dagen / 4 nachten: (zie bijlage in bericht voor details)
Dag 1: Lake Manyara (of Tarangire als alternatief)
Dag 2: Serengeti
Dag 3: Serengeti
Dag 4: Serengeti (+Ngorogoro conservation area)
Dag 5: Ngorogoro Crater
(vertrek + aankomst Arusha)
De totaal kosten (per persoon) zijn dan als volgt:
2 personen: 1170 Dollar p.p. (+/- 885 euro) –> ik met vriend
4 personen: 900 Dollar p.p. (+/- 680 euro) –> plus 2 mede reizigers
De kosten zijn inclusief alles, o.a. auto met driver/guide en brandstof, overnachtingen plus toebehoren (tent/slaapzak etc.) op campings, eten (ontbijt/lunch/dinner/water) met prive kok, entry fees voor de parken en al het andere essentiële. Alleen alcohol en extra snacks e.d. moet je zelf meenemen.
Als jullie (of andere reizigers) zin hebben om mee te gaan op deze trip hoor ik het graag. Goedkoper kan het niet, de driver/guide is een goede vriend van mij en maakt ook nauwelijks winst op deze trip. Hij heeft zelf veel safaris gereden en raad deze dan ook aan als de beste trip. (Als jullie graag dat kinderhuis willen zien kunnen we dat misschien ook plannen.)
Ik hoor graag van je. (en/of van andere reizigers die zin hebben in deze trip)
Mijn excuses voor de late reactie.
Helaas kunnen wij de safari niet met jullie delen, wij zitten aan tijd en plaats gebonden. Twee weken voor wij op safari gaan verblijven wij in Sengerema voor werk. Onze pick-up moet daarom ook in Mwanza zijn. Drop-of in Moshi.
Wij wensen jullie een fijne vakantie in Tanzania en een geweldige safari!
Op dit moment zit ik in Malawi en ik reis later deze week naar Dar Es Salaam.
Ik heb belangstelling om deze reis te delen. Ik kom zelf uit Australie.
Laat me weten of jullie belangstelling hebben.
Thank you for your reaction. Since you’re from Australia I guess you prefer an answer in English.
It would be very nice if you’re willing to join us on our trip. This will save all of us a lot of money. For 3 persons the total price will become 985 dollar per person (if you know someone else it will be 900 each).
Currently in live in Arusha for almost 3 months now. I’m a student from the Netherlands and work as a consultant for the Tanzania Domestic Biogas Program. During my stay in Arusha I compared many different tour operators (which are all very expensive). The driver from my work was driving for different tour operators in the past, he will be our guide for this trip. We planned a cheap but nice trip together.
What date suits best for you? In my post I mentioned 14 May but 12 May is more preferred for us (we stick to 14 May if you can’t make it on the 12th). I’m really looking forward to this trip.