Reisgenootje Panama -> Zuid-Amerika april 2013

Hallo reiziger,

A.s. 1 april vertrek ik in de richting van Panama, vanuit hier verder naar Colombia, Ecuador en Peru.
Ik wil lekker backpacken, low budget, veel doen en zien. Verder hou ik van duiken.
Ik ben vaker in het buitenland geweest voor een langere tijd, maar nooit echt als backpacker/ rondreiziger.
Vandaar dat ik in eerste instantie graag met iemand samen zou willen reizen.

Ik ben Mirjam, bijna 24 jaar en woon in Den Haag. Ben in februari klaar met m’n opleiding, verpleegkunde.

Ben je ook van plan in die tijd die kant op te gaan en zoek je ook nog een reisgenootje, let me know!

Groetjes,
Mirjam

Hoi Mirjam, ik ben Nicole,26 jaar. Ik ben ook op zoek naar een reisgenootje met wie ik samen een mooie reis kan maken. Mijn voorkeuren gaan op dit moment uit naar Peru Boliva en Chili maar sta ook open voor eventuele andere landen. Maximaal wil ik een week of vier weg zijn, afhankelijk van de reisplannen. Wellicht dat we samen (deels) kunnen reizen?
groeten, Nicole

Beste Nicole,
Thanks voor je beichtje.
Ik heb mijn vliegticket al geboekt en vlieg op 1 april naar Panama. Ik heb voor Panama gekozen omdat dit het goedkoopst is om aan te vliegen. In Panama zelf wil ik hooguit een weekje blijven. Mijn plan was om dan naar Colombia te gaan waar ik mogelijk een tijdje kan werken voor het Rode Kruis. Daarna wil ik graag naar Ecuador en Peru en evt. ook naar Bolivia;)
Wanneer wil jij vertrekken? Let me know, ook of je het wel of niet ziet zitten. Aangezien we wel vrij verschillende plannen hebben.
Groetjes,
Mirjam

Hoi Nicole en Mirjam,

Ik ben Fleur 21 en woon in Leiden. Ik ga van april t/m juni naar Ecuador om daar vrijwilligerswerk te doen. In juli zou ik graag nog door Ecuador/Peru en eventueel andere landen reizen. Ik ben nog op zoek naar een reisgenootje, dus misschien zijn onze plannen te combineren. Zijn jullie in juli nog in Zuid-Amerika?

Groetjes, Fleur

even een tipje, misschien is Panama wel goedkoop om heen te vliegen, het is moeilijk om (low budget) van Panama naar Colombia te reizen. Je kan vliegen, maar dit is zeer prijzig. Veel backpackers kiezen er voor om te zeilen naar Cartagena via San Blas. Dit is ook niet goedkoop en echt een pittige zeiltocht over open zee (ik kan er over meepraten). San Blas is overigens wel prachtig.

Ik zou zeggen, lees je goed in over deze situatie. Succes.

Ik wil ook even reageren… voor de reis verder naar Colombia. Wat je kan doen is met de boot vanaf Panama naar Sapzurro/Capurgana reizen (3 dagen, 2 nachten) en dit kan al voor de prijs van 199 us dollar (in combinatie met een bezoek aan San Blas). Vanaf Capurgana met de boot naar Turbo en dan over land naar Monteria en verder naar Cartagena. Ik persoonlijk betaal liever iets meer voor een echt zeilavontuur direct naar Cartagena. Moesten jullie nog tips nodig hebben: ik woon in Colombia en schreef een reisgids Colombia Fácil die je gratis kan lezen via de website of kan kopen voor de prijs van een pintje bier in Colombia. Via de website kan je talrijke tips vinden voor jullie reis van en naar Colombia. Laat gerust iets weten moesten jullie meer tips nodig hebben. Succes!

Hoi,

Even een vraagje over je werken bij het rode kruis!
Hoe heb je dat geregeld? Ik ben zelf ook verpleegkundige en wil graag een keer voor het rode kruis werken, maar ik kan er bijna niks over vinden op internet.

Thanks,

Hé Fleur,
Ik ben i.p. in juli nog wel in Zuid-Amerika.
Doordat ik nog totaal geen concrete plannen heb, kan ik het nu nog niet met zekerheid zeggen.
Misschien kunnen we e-mailadressen uitwisselen en tegen die tijd nogmaals contact opnemen?

Hé Nurselien,
Ik ben in Nederland al 7 jaar vrijwilliger bij het RK, en via via ben ik in contact gekomen met mensen in Colombia.
Welke periode wil jij op reis? Misschien kan ik iets voor je betekenen als ik daar zit…

Succes, Mirjam

Hallo!

Wat een prachtige ideeen allemaal!
Mijn plan is om in maart voor 3 maanden naar Zuid Amerika te gaan.
Ik wil starten met een paar weekjes Spaanse les in Ecuador en dan naar Peru, Bolivia, Argentinie en Brazilie…
Lijkt me prettig (deels) samen met iemand te reizen, dus als iemand dit aanspreekt, let me know!

Groetjes,
Nathalie

Hoi mirjam,

zoek je nog iemand?! contacteer mij aub! ik ga mee!

Hoi Mirjam,
leuk je plannen! hoe lang wil je gaan?
lees anders mijn berichtje ook in dit forum.
ook een leuke bijkomstigheid, ik ben ook verpleegkundige!

groetjes