Reisgenootje gezocht voor project van Wees de Foto!

Deze zomer (half juli-half augustus) wil ik voor stichting Wees de Foto (www.weesdefoto.nl) 4 wekennaar een weeshuis afreizen in het buitenland. Ik ben inmiddels bezig contact te leggen met een weeshuis in Ethiopie.

Het is de bedoeling dat ik daar weeskinderen ga fotograferen en dat alle kinderen naderhand een eigen fotoalbum krijgen.
Ik heb al wel wat ervaring met reizen en vrijwilligerswerk ( Kenya, India) en ben voorgaande keren alleen gegaan.
Maar het lijkt me erg leuk om die ervaringen eens met iemand te delen.

Het zou leuk zijn als je ook interesse hebt in fotograferen, maar in een weeshuis is natuurlijk altijd genoeg te doen. En naast het fotograferen zou ik ook graag een en ander willen zien van het land.

Ik ben overigens 23, bijna 24. Ik heb Talen en Culturen van Afrika gestudeerd in Leiden, waaronder een jaar Amhaars, vandaar de voorkeur voor Ethiopie. Ik werk momenteel als grafisch ontwerper en studeer fotografie aan de Fotovakschool.

Als iemand graag mee wil maar een andere bestemming in gedachten heeft dan hoor ik dat ook graag! Ben voor veel in, maar het moet wel binnen mijn budget blijven :wink:

groetjes Suzanne

Voor informatie over de stichting verwijs ik je naar www.weesdefoto.nl

Ha Suzanne!

Bijzonder initiatief. Eerst vroeg ik me af of het wel zinvol was, maar heb even op de site gekeken en ook het filmpje van sierra leone gezien. Mooi om te zien!

Ik vertrek 4 juni voor een maandje (misschien wat langer) naar Maleisie om te backpacken. Heb de rest van dit jaar een soort van vrij en wil meerdere reizen gaan maken en het liefst met een (goed) doel. In principe ben ik 5 juli weer terug in Ned. Mocht je tegen die tijd nog geen reisgenoot hebben… :wink:

Hoi! Het is zeker een zinvol initiatief in mijn ogen!
Ik heb meerdere projecten gedaan en gezien en ben van mening dat juist de kleine dingen vaak het meeste verschil maken. De persoonlijke aandacht en de goede wil :wink:

Ik sta voor iedereen open dus laat maar horen! Misschien kan je me je email even sturen oid?

dag suzanne,

mooie combi, het maatschappelijke met je fotopassie combineren. Ik vindt het wel het onderzoeken waard.

ik ben 37 jaar en bij gebrek aan mogelijkheden thuis (gezin) en bij gebrek aan reislustige vrienden op zoek naar een reismaatje (M/V) voor een bijzondere bestemming. Fotograferen doe ik graag (zeker op reis), met wisselend succes (de spullen zijn helaas beter dan de fotograaf).
ik hoef niet perse low-budget maar hou wel erg van off the beaten track.
interessant?

groeten,

jeroen