Reisgenootje gezocht voor Laos (eind juli/begin aug)

Aangezien mijn reisplannen naar Myanmar (gezien de omstandigheden daar op dit moment) niet meer door kunnen gaan, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe reisbestemming…

Mijn oog is gevallen op Laos en zou daar graag eind juli/begin aug. naar toe gaan (zit vast aan schoolvakanties) voor een week of 3.

Zou graag eens onderzoeken of backpacken iets voor mij is, maar ben hiervoor alleen nog maar met groeps/singlesreizen meegeweest.

Ow en wie ik ben? Vrouw van 29 jaar, woonachtig in Den Haag en op zoek naar een relaxed reisgenootje (liefst iemand die wel al eens heeft gebackpacked). Zin om mee te gaan? Ik hoor het graag!

Hee Annelies

Ik zit op dit moment in China voor een baan van een jaar, en het plan was om in de zomer hier rond te gaan trekken en de Olympische spelen te zien maar aangezien de visum eisen ontzettend veranderd zijn kan het zijn dat dat niet lukt. Gelukkig heb ik een alternatief, een rondreis door Vietnam, Laos en Cambodja. Ik zit vanaf 15 juni in Bangkok ivm een sollicitatiegesprek en mocht ik dan een Chinees visum krijgen ga ik terug naar China maar omdat die kans klein is, kan het geen kwaad om iets anders te plannen. Ik kan je dus (nog niet) aanbieden om samen met je te reizen, wie weet lukt het wel maar tja 100% zekerheid heb ik pas in juni. Maar ik kan je wel wat tips geven over backpacken, ik heb het zelf nog niet enorm vaak gedaan maar de basis is er; zorg dat je vanuit Nederland al een hostel boekt voor de eerste paar dagen in een stad, via hostelbookers.com vind ik altijd hele goede hostels, goede omschrijvingen ook. Het leukste is als het een beetje een groter hostel is dan kom je veel verschillende mensen tegen. Zorg dat je een reisgids hebt en dat je van te voren al wat dingen uitgezocht hebt die je wil zien in een stad/dorp/buurt, als je dan aan de praat raakt met iemand die dat ook van plan is kun je misschien samen gaan.
En mijn belangrijkste advies, praat met mensen, je weet nooit wat er uit voort vloeit voor je het weet heb je een reispartner gevonden. En ook, ik heb al wat landen hier in Azie gezien en ik heb me als vrouw alleen nog nooit onveilig gevoeld, tuurlijk je moet geen donkere straatjes uitkiezen, maar grote kans dat je langer bent dan de gemiddelde Aziaat en dat geeft mij altijd het zelfvertrouwen wat ervoor zorgt dat ze me niet zomaar benaderen.
Oja, zorg dat je ook weet wat de verschillende scams zijn die ze in Laos gebruiken, voor je het weet wordt je er ingeluisd en ben je al je geld kwijt.

Nou ik geloof dat dat het wel zo’n beetje is.
Groetjes Natalie

p.s. als je het toch ziet zitten om samen te reizen, laat het maar weten, wie weet kan ik je op de hoogte houden van het visumgedoe!!