reisgenootje gezocht midden Amerika eind 2010 begin 2011

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Loesje 24 jaar. Ik woon in Eindhoven, afgestudeerd sociaal pedagogisch werker.
Reizen is altijd al een grote droom van mij geweest.
Op dit moment ben ik in Curacao bij mij vriend die hier tijdelijk werkt.
Leuk eiland! :zon02:
maar ik zou graag veel meer van midden Amerika willen zien.
En nu ik toch hier ben wil ik graag verder reizen, ik heb speciaal mijn baan opgezegd om te gaan reizen dus ik heb alle tijd.
De landen waar ik graag naar toe zou willen zijn o.a. Cuba, Jamaica, Costa Rica en Guatemala.
Ik heb nog niet veel ervaring met reizen naar verre landen, en ik weet dat het niet veilig is alleen in de soort landen te reizen. Dus ik ben op zoek naar een (vrouwelijk) reismaatje met ongeveer de zelfde plannen.

Groetjes Loesje.

Hoi Loesje!

Ik ben Marjolein (25 jaar) en heb ook mijn baan (spw-er) opgezegd om te reizen. Nu al 6 maanden onderweg en momenteel ben ik in Costa Rica :slight_smile:
7 nov. vlieg ik voor een maand naar Cuba en omdat ik heb begrepen dat daar geen hostels zijn ben ik ook een beetje aan het kijken of eventueel meer mensen rond die tijd daar zijn om dingen mee te delen.
Dus als je ook toevallig rond die tijd op Cuba bent… Laat maar weten en dan kunnen we misschien daar meeten.

Pura Vida!
groetjes, Marjolein

Hoi Marjolein,

Ik begrijp dat je al een tijdje onderweg bent! Super!
Maar ik ben wel echt op zoek naar iemand die “samen” door Cuba wil reizen. Ik heb namelijk nog geen ervaring met dit soort reizen.
Ik ben nu nog in Curacao maar heb de vrijheid om te gaan en staan waar en wanneer ik wil, heb alleen niet genoeg lef en ervaring om alleen te reizen.

Groetjes Loesje

Hoi Loesje!

Dat begrijp ik. Ik ben eraan gewend geraakt alleen te reizen hoewel ik tijdens het reizen ook wel eens stukjes samen heb gedaan met mensen die ik onderweg leerde kennen.
Ik heb tijdens het reizen ervaren dat er veel verschillende manieren van reizen zijn (qua interesses en budget voornamelijk) Dat kan het samen reizen voor langere tijd wat lastiger maken en daarom ben ik wat voorzichtiger geworden met me vast te leggen. Aan de andere kant heb ik begrepen dat Cuba wat lastiger is voor backpackers alleen en is het natuurlijk wel weer heel gezellig om dingen samen te doen (stadswandelingen, uitgaan etc.) en evt. wat veiliger.
Uit je naam maak ik op dat je van salsa houd? Ik oook! :slight_smile:
Heb je enig idee welke tijd of voor hoelang het je leuk lijkt naar Cuba te gaan of hou je het helemaal lekker open?
Ik dacht, misschien kunnen we gewoon even mailen over hoe je het reizen voor je ziet en hoe ik reis en kijken of het ons eventueel leuk lijkt samen te doen, of een deel… laat maar weten!

Ik ga morgen proberen mijn visum of toeristenkaart te regelen hier in San Jose.

Groetjes! Marjolein
[EMAIL=“marjoleindeman@msn.com”]marjoleindeman@msn.com
:zon02:

Hey Loesje,

Mijn naam is Freya Van Opstal en ik ben 22 jaar. Ik ben studente psychologie aan de Universiteit in Gent (België), maar ik bevind mij momenteel in Latijns-Amerika.
Ik vertrek op 17 januari naar Cuba en blijf daar tot 4 februari… Ik ben zelf ook op zoek naar een reisgenote om door Cuba te reizen… maar tot nu toe zonder resultaat… Ik weet niet hoe jouw planning is, maar het zou leuk zijn om deze reis niet alleen te doen!
Na Cuba ga ik ook nog naar de Dominicaanse Republiek en naar Puerto Rico, dit even ter zijde moest je geïnteresseerd zijn om hjier ook naartoe te gaan…?!

Laat liefst zo snel mogelijk weten of je kan!

Grts,

Freya

Hey Freya!

Dat klinkt super!
Ik kan helaas niet meedoen, geld was op. Ik ben net een paar weken terug in Nederland.
Ben aan het sparen voor mijn volgende reis, wordt waarschijnlijk september, Cuba staat nu boven aan mijn lijstje!
Veel plezier met je reis nog verder!

Groetjes Loesje.