Reisgenoot voor 3 maanden Nieuw Zeeland (jan - mrt 2015)

Hallo allemaal,

Ik heb er lang over gedacht om te gaan reizen en in januari ga ik dat ook echt doen; 3 maanden Nieuw Zeeland :smiley: Na wat geregel met werk is het mij gelukt, dus ik ben nu druk bezig met het plannen van de reis. Ik zit nog met een punt. Ik ga alleen. En aangezien dit mijn eerste echte grote reis is (afgezien van een weekje Egypte), lijkt het mij wel zo prettig om samen met iemand te kunnen gaan, dan heb ik in ieder geval iemand waar ik op kan terugvallen en natuurlijk de ervaring mee kan delen :wink:

De reden waarom ik voor Nieuw Zeeland ga, is omdat ik het land met mijn eigen ogen wil zien. Ik ken natuurlijk de beelden uit de Lord of the Rings en Hobbit films, maar nu wil ik het land ook met mijn eigen ogen zien.

Ik heb al het een en ander uitgezocht voor het Noordereiland. Dingen die mij leuk lijken:
[ul]
[li]Hobiton bij Matamata
[/li][li]De hot springs in Rotorua
[/li][li]Huka Falls en Spa Thermal Park in Taupo
[/li][li]Een wandeltoch door Tongariro Nation Park (voor de LOTR liefhebbers, dat is Mordor). Je kunt daar eventueel een buitenovernachting doen.
[/li][li]Cape Palliser. Daar staat een mooie vuurtoren en er schijnen veel zeehonden te liggen.
[/li][li]Putangirua Pinnicles
[/li][li]Kaitoke Regional Park
[/li][/ul]
Voor het Zuidereiland ben ik nog dingen aan het uitzoeken, maar in ieder geval wil ik gaan snorkelen of duiken met dolfijnen en gaan walvis spotten.

Ik ben zelf 23 jaar. Ik mag in mijn vrije tijd graag fietsen of mountainbiken en zwemmen. Ik heb ook een duikbrevet. Mijn idee is om begin januari te vertrekken.

Lijkt jou dit wat (of een deel ervan), reageer of stuur mij een PB.

Groetjes, Ronald.