Allereerst zal ik me even voorstellen, mijn naam is Janneke, 19 lentes jong (over een maand 20) en ik woon momenteel in Sydney, Australië. Ik werk hier nu sinds eind juli als au pair bij een Nederlands gastgezin, wat uitstekend bevalt. Zoals het er nu naar uitziet blijf ik tot begin maart bij dit gezin en heb daarna nog tot 25 juni (daarna heb ik geen internationaal rijbewijs meer ) om door Australië en Nieuw-Zeeland te reizen. Mijn vriendinnen in Nederland zien geen mogelijkheid om hierheen te komen (doodzonde!) en dus ben ik op zoek naar een of meerdere enthousiaste meiden/jongens, die met mij mee willen reizen. Het leukste lijkt me om een auto aan te schaffen en zo zoveel mogelijk van Australië te zien. Tickets vanuit hier naar Nieuw-Zeeland zijn niet zo heel duur en als je dan toch aan de andere kant van de wereld bent is het wel net zo leuk om Nieuw-Zeeland ook te zien toch?
Ben jij open, gezellig, hou je van stappen, cultuurhappen en genieten? Laat dan een berichtje achter en wie weet reizen we volgend jaar samen (of met meerdere mensen) door dit onwijs gave land!
Ik ben Patrick een gezellige jongen,van 21 jaar, die van stappen houd en ik kom 21 september in sydney aan!.
ik verblijf in het wake up hostel, voor 3 dagen.
weet jij misschien waar ik woensdag avond gezellig een drankje kan drinken met of zonder nederlanders?
Haha, op je kamer? Ik weet wat je denkt: die jetlag valt heus wel mee. Vergis je niet hoor. Ik zou de eerste avond echt even rustig aan doen, want anders blijf je er last van houden. Ik heb totaal zo’n 2 weken nodig gehad om er helemaal overheen te komen. De backpackers café’s zijn in Newtown. Anders een kijkje nemen op Kings Cross. Hoelang blijf je in Sydney?
Ow dat zal wel maar ik slaap ontzettend weinig dus de drie dagen dat ik in Sydney verblijf zal ik vollop gaan beleven… Had jij misschien nog must see’s naast de toeristische trekpleisters van Sydney??
Haha, gelijk heb je, maar dan weet je het in ieder geval, haha!
Wat ik erg leuk vond is met de ferry van Manly naar de stad, maar jouw hostel is vast in de stad. Dan heb je een prachtig uitzicht op de skyline van Sydney. Op de Harbour Bridge kun je voor 11 dollar (voor backpackers 8 dollar geloof ik) een toren in. Vanuit hier kun je de o.a. het Operah House heel goed zien. Gave foto’s heb ik daar van. Verder heb je bij The Rocks (zoek maar op) de oudste pub van Sydney zitten. Stelt vrij weinig voor, maar is leuk om gezien te hebben. On the Rock zitten trouwens een hoop leuke kroegen/pubs. Vaak met live muziek, maar het is maar net waar je van houdt. Goedkoop drinken @ The Pavilion en Star Bar. Mijn vaste stamkroeg/club/bar heb ik nog niet gevonden. Als je hier aan komt zou ik trouwens ook een medicare aanvragen. Is gratis en kan vast ook in de stad. Is voor als je iets overkomt. Heb het al meegemaakt dat iemand die ik ken is aangereden hier en terug moest naar Nederland. Veel kosten en die persoon had geen medicare. Medicare betaald grotendeels de schade enzovoort. Oh en mocht je gaan bellen met een Australische telefoonkaart: neem vodafone au. Een kaart kost 29 dollar bevat 150 bel/sms dollars, 350 minuten van vodafone naar vodafone en 500mb internet. Mocht je nog meer willen weten, laat maar horen haha. Oo en de Taronga Zoo is een aanrader. Prijzig, maar zo zie je gelijk de echte Australische dieren. Mooie dierentuin en weer een geweldig uitzicht op de stad
Zoooo hier heb ik wel megaveel aan zeg! Super handige info en zeker goof to know die medicard! Kan ik je niet een dagje inhuren? t is m’n verjaardags cadeau wacht al een half jaar en nu is t bijna zover
Ja dat lijkt me leuk!. Ja had ik ook never nooit verwacht maar t heeft zo z’n reden helaas… Maar daar zal ik je niet mee lastig vallen heb je anders ook Hyves/Facebook mis makkelijker communiceren eventueel
Heyyyy Janna, ik ben vanaf begin maart 2012 voor een maandje in Australie vooral voor fun&cultuur en begin met Sydney(paar dagen city-trip), gevolgd door surf cursus in Brisbane en reis vervolgens naar Cairns voor nog wat cultuur must do’s. Zoek nog iemand om gezellig drankjes mee te doen/kamer te delen in hostel etc. Stuur anders even prive berichtje:dag: Liefs, Tamar
Hey Janneke,
Wat is dat Medicare precies? Ik heb namelijk al een verzekering afgesloten (zorgverzekering), is dit iets anders?
Bedankt alvast
Ik kom 7 december aan in Sydney (2e keer Australie :)) Ga daar tot halverwege februari werken als au-pair. Super veel zin in
Daarna waarschijnlijk naar Tasmanie.
Hoe ben jij bij je gezin gekomen waar je werkt?
Misschien tot in Sydney!
Medicare haal je gewoon in een winkelcentrum bij de medicare. Of medibank. Ik weet niet precies meer hoe het heet. Wat heb je de vorige keer in Australië gedaan als ik vragen mag? Ik heb mijn gezin gevonden via au pair world. En jij?
Thanks Ga dat van medicare wel even uitzoeken dan!
Ik heb mijn gezin vorig jaar in Sydney ontmoet, maar ben ook ingeschreven bij au pair world
Heb vorig jaar 3 maanden rondgereist en wat ‘vrijwilligerswerk’ (Wwoof en HelpX) gedaan. Zo goed bevallen dat ik nu terug ga op een werkvisum en plan 2jaar te blijven
Hoelang ben jij er al en hoelang plan je nog te blijven?
Waar zit je in Sydney?
Ik blijf eerst een week bij vrienden in Newtown, daarna als au pair werken in Roseville.
X