Aankomende winter ben ik , Astrid (27 jr) van plan een aantal weken (4-6)door zuid amerika te reizen. Mijn idee is om naar Peru, Bolivia en Ecuador te gaan, maar ook Argentinie en Brazilie lijken mij erg leuk. De bestemming staat dus nog een beetje open. Met name natuur en cultuur spreken mij erg aan. Mocht je leuke ideeen hebben, dan zijn die natuurlijk welkom.
Omdat ik nu nog in het buitenland werk tot november wil ik in de maanden november/december of januari/februari gaan.
Heb je interesse, dan hoor ik het graag!
Hoi Astrid,
Leuk plan! Ik ga van eind sept-eind dec de route Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Arg. nemen.
Wie weet komen we elkaar ergens tegen.
Femke (28 jr).
Zelf ben ik 2 jaar geleden naar Peru en Bolivia geweest met een groepsreis en wil daar graag zelf ook nog eens een keertje rondreizen, zonder groep.
Maar helaas niemand in mijn omgeving wil of durft mee te gaan.
Ik vind zuid-amerika erg mooi, ik heb er over gedacht om eind dit jaar - begin volgend jaar naar Patagonië te gaan, de natuur en cultuur spreekt mij ook erg aan en het Andes gebergte is zeer indrukwekkend.
Graag zou ik ook nog eens de drie daagse trekking willen doen naar Machu Picchu dat heb ik de vorige keer niet gedaan en daar heb ik nu nog spijt van.
Sinds dat ik naar Peru en Bolivia ben geweest ben ik helemaal verslaaft geraakt aan reizen, ik ben net terug van een groepsreis Laos, Vietnam en Cambodja en ben nu alweer aan het kijken naar waar de volgende reis naar toe gaat :-).
Groepsreizen zijn leuk, alleen het lijkt mij leuker om met z’n tweeën rond te reizen dan kom je meer in contact met de locale bevolking.
Lijkt het je leuk om samen naar zuid-amerika te gaan laat dan wat van je horen :-).
Ik ben ook in Zuid Amerika te vinden. In september vertrek ik richting Guatamala voor drie maanden. Hoe verder, daar ben ik nog niet over uit, maar die lijnen ga ik deze maand zeker nog uitstippelen… Iemand tips? Altijd welkom!
Hoi,
Ik ben ook van plan om rond november/december naar Zuid-Amerika te gaan voor ongeveer 6 maanden. Bovenaan mijn verlanglijstje staat Peru, maar ik wil dit wel combineren met andere landen bijv. Argentinie/Chili/Bolivia/Ecuador/Brazilie.
Ik ga beginnen met een intensieve cursus Spaans ter plekke, en daarna ga ik voor een combinatie van veel zien, mensen ontmoeten, sportieve activiteiten (zoals hiken, surfen, etc) en ook relaxen, in de zon liggen, lezen, dolce far niente.
Het lijkt me wel leuk om (deels) met andere mensen samen te reizen, misschien kunnen we iets afspreken.
Rian (v, 38)
hey Dan,
hoe doe je dat, 16 mnd reizen, een paar mnd werken en dan weer vertrekken?
je klinkt wel super relaxed, ik merk bij mezelf dat mijn enthousiasme voor het reizen wel een beetje afgeremd wordt door het feit dat ik nu (in tegenstelling tot eerdere keren dat ik gereisd heb) een woning heb die ik niet kwijt wil en ik zie een beetje op tegen al dat geregel van onderhuurders zoeken, etc
zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik vertrek in september, maar twijfel over welke kant ik op zal gaan na een maandje in Antigua. Misschien dat hier mensen met tips zijn? Wat is leuker, richting Mexico, of richting Honduras/Nicaragua. Zou fijn zijn als iemant wat wat tips heeft zodat het kiezen wat makkelijker is?
iK wil ook graag van de winter die kant op maar liever niet alleen. Ik Heb laatst op de tv een reportage gezien over de inca-trail en het lijkt me geweldig om die te lopen, en natuurlijk Peru en de buurlanden ontdekken. Patagonië lijkt me ook heel mooi.
O,ja ik ben trouwens Rianne en 32 jaar.
Hoi Pieter,
hoe staat het met jouw plannen om naar Patagonie te gaan eind 08 - begin 09?
ik wil nl ook naar Patagonie
mijn plan is begin januari te vliegen naar Buenos Aires en daar eerst ongeveer 2 weken Spaanse les te volgen, daarna wil ik naar Patagonie gaan
groeten, Rian (vr 38 jr)
Ik ga zelf in febr. '09 naar Brazilie, waar ik 2 maanden met m’n vriend zal rondreizen door Zuid-Amerika. Die zit daar nu al ivm zijn eigen project met indianen. Als hij eind april vertrekt wil ik nog een maand of 2 blijven (mei/juni) om vrijwilligerswerk te doen, waar/hoe/wat staat nog open. Zijn er mensen die dit evt. ook willen doen of leuke projecten weten?
Groetjes Miriam (28)