Reisgenoot gezocht voor Midden Amerika december 2009

Hoi allemaal,

Mijn naam is Madeleine, ben 21 jaar en net afgestudeerd op Commerciele Economie. Ik heb nog geen zin om al fulltime ergens te gaan werken en wil dit jaar gaan reizen. Midden Amerika staat hierin bovenaan mijn lijstje. Ik zat te denken om in December te vertrekken om vervolgens van Mexico Stad naar Guatemala, Honduras en Belize te reizen en uiteindelijk via Cuba terug te vliegen. Ik kijk hier enorm naar uit maar vind het ook wel eng dit helemaal alleen te doen. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die ongeveer dezelfde reizen willen maken (andere suggesties zijn ook welkom) en het leuk vinden om (gedeeltelijk) samen te reizen. IK heb 2 jaar geleden een half jaar in Barcelona gewoond en daar Spaans geleerd en zou dit tijdens deze reis graag wat verder willen uitbouwen. Verder wil ik vooral veel zien, nieuwe mensen ontmoeten maar het belangrijkste gewoon een leuke tijd hebben waar je in de toekomst met plezier naar terug kijkt.
Dus als je jezelf een beetje herkent in mijn verhaal en en op zoek bent naar een gezellige reisgenoot dan hoor ik het graag!

Groetjes Madeleine

Hey Madeleine,

Ik kom op 21 november aan in Mexico City. Ga 4 weken backpacken tot Cancun. Terug op 21 december naar Belgie. Vliegtuig-tickets liggen vast, wat de rest betreft is er nog niets geregeld.

Ik zou tijdens deze reis graag een 10-tal dagen over guatemala gaan (san cristobal in mexico > panajachel > antigua > flores > tikal > palenque mexico) of vanaf flores via belize naar Merida en Cancun.

Momenteel reis ik alleen, echter een reisgenootje kan er altijd bij. Een stuk van het traject kan ook.

Low-budget, openbaar vervoer, eenvoudige hostels, natuur & cultuur.

Groetjes, Kristof

Hey Kristof,

bedankt voor je reactie :slight_smile:
Ik zoek alleen iemand die vanaf Nederland met mij wil vertrekken.Voor mij is dit allemaal nieuw en heb graag de zekerheid dat ik daar niet alleen aan hoef te komen.Daarnaast weet ik niet of ik er al voor 21 december zal zijn.
Toch heel erg bedankt misschien dat je verder nog tips voor me hebt waar ik aan moet denken bij het plannen van deze reis?

Groetjes Madeleine

Hoi madeleine,

Ik weet niet voor hoe lang je van plan bent te gaan reizen?
Ik ben namelijk van plan om begin januari 2010 naar midden-amerika af te reizen. Ik ben van plan ongeveer dezelfde landen bezoeken als jij (al heb ik nog geen route uitgestippeld). Alleen wil ik ook vrijwilligerswerk doen. Ik ben een meid van 19 jaar, maar heb best al wat ervaring met reizen in midden-amerika (ben meerdere malen in Honduras geweest en afgelopen vakantie vrijwilligerswerk gedaan in Guatemala).
Mocht het je leuk lijken wat meer met me te kletsen (ook als je alleen wat tips wilt) zou je me kunnen mailen: [EMAIL=“B.broek07@gmail.com”]B.broek07@gmail.com.
Groetjes,
Blanca

Hee Madelon,

Ik kom er net achter dat ik helemaal niet meer gereageerd heb op je vorige berichtje, sorry sorry! Mijn reisplannen zijn enigszins gewijzigd inmiddels; ik ben nog steeds van plan om begin januari naar Mexico te vliegen en daar te starten met een talencursus, maar ga dan als het goed is begin februari naar Aruba vliegen om daar carnaval te vieren en ga daarna vanuit Costa Rica via Nicaragua en Guatemala weer naar Mexico te reizen en van daaruit nog naar Cuba. Weet niet of dit nog een beetje aansluit op jouw plannen?
Stuur me anders evne een mailtje op [EMAIL=“aevanschoonhoven@gmail.com”]aevanschoonhoven@gmail.com
Ik ben zelf vrij slecht in dit soort dingen onthouden… :redface:

Hoi!

Ik weet niet of je nog een reismaatje zoekt maar ik ben vanplan om in december richting Mexico te gaan en vanaf daar af te reizen richting Panama! Stuur me maar een mailtje om te kijken of we dezelfde ideeen hebben!
Ik ben 24 en in juni afgestudeerd van de opleiding SBRM en voordat ik ga werken wil ik graag wat meer zien van de wereld!

Met vriendelijke groet Ellen

Hola,

Ik loop momenteel 5 maanden stage in Costa Rica en zou ook graag willen rondreizen, maar liever niet alleen, dus als iemand van jullie hier boven zin heeft om met mij een weekje door Costa Rica te trekken dan hoor ik dat graag! Ik ben tot 23 februari in dit mooie land. Het voordeel is dat ik Spaans spreek en dus misschien wel wat leuke dingetjes kan regelen :smiley:

Hasta Luego,
Ruud

Hoi Ruud!

Ik reis graag een stukje met je mee door Costa Rica. Ik kom waarschijnlijk de laatste week van januari naar Costa Rica en ga dan een talencursus doen en rondreizen. Wil uiteindelijk vanuit Costa Rica naar Nicaragua, Guatemala etc.
Wat voor stage doe je?
En heb je toevallig nog tips voor een leuke plek om een talencursus te doen in CR?

Groetjes,
Annemiek

Hoi Annemiek!

Ik loop stage in een hotel in La Garita. Mijn vrije dagen verspreid ik over de hele stage en mijn reisdoel is januari/februari is Corcovado. Ik weet niet of jij daar ook heen wil maar mij lijkt het erg leuk met het mooie NP en de dagtocht naar Isla del Cano uiteraard! Laat me anders weten wat jou leuk lijkt :wink:
En een mooie plek om een talencursus te volgen durf ik zo niet te zeggen want ik ben er niet naar op zoek geweest en heb er ook niet veel over gehoord…

Groetjes,
Ruud

Hoi Ruud,

Ik loop ook stage in costa rica, in san josé. Ik weet niet of het voor jou uitmaakt om iets eerder te gaan, maar ik ga in de week van 19 december vanuit Bahia Drake een tour van twee dagen doen in parque Corcovado met een gids en dan overnachten in Sirena. Laat het me weten als je interesse hebt, ik ben nog op zoek naar iemand die mee wil reizen.

groetjes elske

haha oeps, verkeerde jaar :slight_smile:

Haha! Elske, je maakt me jaloers! Ik ben nu weer in Nederland en mis Costa Rica ontzettend! Veel plezier in Corcovado, het wordt zeker een heel avontuur. Ik heb er erg van genoten, ondanks de 42 graden… Je moet ook zeker een walvistocht doen vanuit Jacó als je het geld er voor hebt. Lekker met de speedboot door de jungle voordat je op zee komt, en daar is Jurassic Park ook gefilmd :slight_smile: