In februari 2013 wil ik, Fleur, 26 jaar, net afgestudeerd, weer een stukje meer van de wereld zien. In 5 à 6 maanden wil ik in elk geval Nepal, Indonesië, Cambodja en India gaan ontdekken. En liever niet alleen. Misschien een deel daarvan, maar ervaringen delen vind ik een pre. Vooral in India zou ik het fijn vinden samen te reizen. Wat in ieder geval al op mijn bucketlist staat is een trekking in Nepal (Annapurna) en duiken in Indonesië (bij de Gili Islands).
Daarom ben ik op zoek naar een reismaatje die houdt van cultuur, natuur en van een feestje op z’n tijd en die bij verzadiging van alle belevenissen het prettig vindt om bij te komen (op een eiland?). Heb je dezelfde ideeën of iets wat er op lijkt, aarzel dan niet om te reageren. Wie weet kunnen we samen iets ondernemen!
Plannen komen niet helemaal overeen, met name de periode, ik zou namelijk iets later willen gaan…
Maar je invulling spreekt mij erg aan!, zeker hoe je omschrijft ‘het bij komen (op een eiland)’ klinkt precies zoals ik het in gedachte had. Doorgaans ben ik graag actief op reis, maar een keertje op een bounty eiland wil er zeker tussen hebben op zo’n reis!
Een fikse hike door de bergen zoals Annapurna ga ik zeker niet uit de weg, tot dusver had ik mij meer gefocust op de culturele bezichtigingen. Maar als je dan toch in Nepal zit, zou je zoiets toch wel moeten doen vind ik!
Zelf had ik daarnaast het voornemen langer weg te blijven ook en dan zuid-amerika ervoor of erachter te plakken… maar goed dat zal ik dan verder nog wel bekijken!
Ik vind het dus in ieder geval interessant tot zo ver!
Ik ben al enige tijd op zoek naar een reisgenoot, met precies deze plannen. Hiernaast zou ik alleen ook graag een Thailand meenemen.
Vorig jaar ben ik in India geweest, in het zuiden. Dit vond ik een geweldige ervaring. Voor mij op de planning stond, om nu richting het noorden te gaan, om nog meer van de cultuur mee te krijgen. Ook staat voor mij op de planning om in 2013 te gaan…
Ik ben 19 jaar, dus ik kan me voorstellen dat je dat wat jonger vindt, maar misschien zou je er toch over willen nadenken. Ik ga zelf over het algemeen met een wat oudere leeftijd om, omdat ik daar meestal een goede klik mee heb.
Bedankt voor je leuke berichtje. In februari vertrekken is voor mij een goede optie, omdat de temperatuur snel stijgt in de maanden er na. Dan is het minder aangenaam om door Azië te reizen. Je schrijft dat je plannen niet helemaal overeen komen, kun je vertellen wat je plannen zijn?
Ik zal je nog iets meer vertellen over mijn plannen, ze worden namelijk steeds iets concreter. Ik denk dat ik mijn reis wil beginnen (februari) in Indonesië; op Sumatra heb ik contacten. In maart wil ik een vriendin gaan opzoeken in Cambodja, zij woont daar. In april is Nepal aan de beurt. In mei wilde ik naar India, maar daarover twijfel ik nog omdat het klimaat dan totaal niet gunstig is.
Hierbij moet ik wel een kanttekening plaatsen, want vast staat dit nog allemaal nog niet.
Als ik de reis begin in Indonesië zal ik daar ws ook weer terugkeren aan het einde van de reis. Mijn ervaring is namelijk dat dat goedkoper is, dan terug te vliegen vanuit een ander land.
Wat leuk dat je precies dezelfde plannen hebt! Het noorden van India wil ik graag ontdekken, het zuiden weet ik nog niet. Dat is een beetje afhankelijk van de tijd. Over Thailand kan ik nog wel wat tips geven als je dat wilt, daar ben ik geweest in 2009. Laos en Cambodja kan ik je ook aanraden als je van cultuur houdt. Het zijn wel minder welvarende landen dan Thailand.
Wat betreft je leeftijd: dat hoeft geen probleem te zijn, als onze belevingswereld maar niet te veel van elkaar verschilt. Ik moet toegeven dat 19 een supermooie leeftijd is om zo’n reis te gaan maken, maar dat het inderdaad misschien wel wat jong is als je samen met mij wil reizen. Echt inschatten kan ik het natuurlijk niet, omdat ik je niet ken en ik die ervaring niet heb. Weet je al iets meer over hoe je je reis wil gaan invullen? Ben benieuwd!