ik ga in juli vrijwilligerswerk doen in kaapstad. Aangezien het ticket dan toch al betaald is, vind ik het zonde om niet nog een maandje te blijven. Als je er toch bent… Kan je net zo goed een gave reis maken en de rest van het land ontdekken.
Maar, ik heb nog nooit ver gereisd, dus zoek mensen die met me mee willen. Plannen: van kaapstad, port elizabeth, durban, swaziland, nelspruit naar johannesburg met de bazbus. Is niet zo duur en rijdt van hostel tot hostel.
Iemand met de zelfde plannen, of met andere plannen maar ook in augustus? Ik sta open voor een heleboel.
Hi Liza, Lijkt me hardstikke leuk om met je mee te gaan! Ik zit al een jaar met een enorm reisgevoel en ik zou er ook wel vrijwilligerswerk bij willen doen, dat wil ik al heel lang. En met welke organisatie doe je dat dan? hoop wat van je te horen! mn emailadres is verder [EMAIL=“simonroos89@hotmail.com”]simonroos89@hotmail.com
Beste Liza,
Indien je niemand kunt vinden om mee te reizen hoeft het echt geen probleem te zijn toch je wens uit te voeren. Er is een hele gave optie die ook gelijk alle plekken aandoet die je wilt. Kijk eens op www.xtreme-gap.com.
De Zuid Afrika adrenaline tour geeft je vele opties. Er rijdt een bus (waar je ook gelijk andere reizigers ontmoet) langs alle gave plekken en je kunt op en af stappen waar en wanneer je wilt over een periode die jij wilt. Onderweg kun je logeren in leuke hostels. Echt het is de moeite waard even te kijken, het is de beste, voordeligste en ook nog eens leukste manier om veel van zuid afrika te zien.
Gr. Debby
Xtreme Gap info@xtreme-gap.com
Als je reizen en vrijwilligerswerk wilt combineren, dan is deze site misschien wel wat voor je www.commundo.eu
Zij bieden voor komende zomer een vrijwilligersreis aan met werk in een township in Kaapstad van 18 juli tot en met 8 augustus (ik denk dat het nog niet op de site staat, maar je kunt informeren). Ik ben zelf een jaar als vrijwilliger mee geweest en ook een jaar als begeleider. Twee jaar geleden heb ik zelf na het vrijwilligerswerk 3weken een auto gehuurd met een vriendin en een stuk van de tuinroute gereden. Dit jaar ga ik weer als begeleider, mits er voldoende aanmelding is (10 mensen).
Ik kan je verzekeren: het is een geweldig unieke ervaring.
Wil je meer info? Mail me dan even i/laagstreepje/boef/apestaartje/hotmail/punt/com