Reisgenoot gezocht: Mount Kailash oktober 2010!

Hoi!

De maand oktober ga ik naar Nepal. Ik wil vanuit daar graag de 13 daagse trip naar Mount Kailash en lake Mansarovar doen. Er zijn genoeg organisaties die hem aanbieden, maar die gaan pas vanaf 3 of 4 mensen. Ik ben alleen, en ik heb nog nergens een groep kunnen vinden waar ik bij aan kan sluiten.
Dus: Wie is er in oktober ook in Nepal en wil dit avontuur ook mee gaan maken? Laat het me dan weten!!!

Groetjes Marjon

Ik heb geen plannen om naar Mt Kailash te gaan (sorry), ik ben er een paar jaar geleden geweest. Ik wilde je alleen aanraden om ook naar Guge te gaan. Het ligt iets westelijk van Kailash en is een geweldige ervaring. Het is een soort droomlandschap van canyons, geschapen door wind en water door de eeuwen heen. Je kunt er ook het verlaten paleis van het veloren Guge rijk in Tsaparang bezoeken. Echt de moeite waard!

Dank je wel!
Lijkt me erg mooi, maar eerst maar eens een reis zien te vinden waarbij ik aan kan sluiten. Ik vertrek over 2 maanden al naar Nepal, en wil dit zo graag geregeld hebben!
1 van de weinige opties lijkt nog het aansluiten bij een Indiase groep, maar daar heb ik als vrouw alleen eigenlijk niet zoveel zin in.

Is dat een Indiase pelgrimsgroep? Er gaan veel Indiers naar Kailash als pelgrim (net als de Tibetanen), maar de Indiers zijn vaak slecht voorbereid. Er sterven jaarlijk vele Indiers ten gevolge van hoogteziekte. Ze komen vaak van zeeniveau op de hete Indiase vlakte en gaan dan ineens naar 4800m, zonder langzaam te acclimatiseren of enige conditie. Je herkent ze aan dikke winterjassen, bivakmutsen en sjaals, vaak zittend op een paard of ezel :slight_smile:

Haha! Dan zou het wel een georganiseerde reis zijn met gids enzo, vanuit Nepal. Maar dan met Indiers. Heb ik niet zon zin in. Die beleven het toch anders, en zijn ook gewoon heel anders. Daar zie ik me als blonde meid niet mee reizen :dag:.

Hey Marjon,

Ook ik wil in oktober naar Nepal en bij voorkeur ook naar Tibet. Waar kan ik meer lezen over de trekking die jij graag wilt doen. Dan kan ik kijken of dit is wat ik wil. En wellicht kunnen we samen wat ondernemen.

Hoor/lees graag!

Groet,
Selma

Hoi Selma,

Ik heb inmiddels toch een organisatie gevonden die al een groepje hadden. Daar heb ik dus geboekt. Je kunt het vinden op :
http://www.uniquetreks.com/tibet/kailash_tour/overland_tour_to_mt_kailash.php
Voor zover ik weet gaan er nu 3 spanjaarden mee, zou leuk zijn als er ook een andere Nederlandse mee ging. Kijk maar of het je wat lijkt!

Hoi!

Welke datum ga je precies?

Groet,
Selma

Ik vlieg 1 oktober met 2 vrienden naar Nepal. Zij gaan niet mee naar Tibet. De trip naar Tibet start op 7 oktober, en duurt 12 dagen. Het is wel een dure onderneming. Voor die 12 dagen betaal ik 1430 euro, maar daar zit wel alles bij, eten, guesthouse, tent, kampeerspullen, gids, chauffeur, zuurstof in geval van hoogteziekte, permits enz.

Hey Marion,

zo dat is inderdaad veel geld wat niet in mijn budget past. En qua tijd red ik het eveneens niet. Ik kom wat later aan in NEpal.

Veel plezier alvast!

Groet,
Selma

Ja het is veel geld, maar het is een trip die ik al jaren wil maken!
Dus daar heb ik dan wel wat voor over.
Jij ook veel plezier met jouw plannen en reizen!

hoi marjon

ik wilde alleen even kwijt dat ik het super vind dat je dat onderneemt en ik hoop dat je heel veel plezier beleefd,

groetjes!!

1 like