Reisgenoot gezocht Ghana, Mali, Burkina Faso (Reizen + vrijwilligerswerk)

Hallo

Ik ga in juli een rondreis maken door mali-burkina faso en ghana. Na de reis ga ik vrijwilligerswerk doen. Ik ben op zoek naar iemand die dezelfde plannen heeft en mee zou willen gaan. Ik ga tot eind augustus. Als het je iets lijkt laat maar weten!

groeten,
joyce

Heey Joyce,

Wat ontzetttend gaaf, dat je dit wilt gaan doen. Ik ben van de zomer van plan richting afrika te vertrekken. Maar heb nog geen concrete plannen. Ga je daar vrijwilligerswerk doen, via een organisatie? Wat zijn de plannen precies? In princiepe ben ik ook van plan, rond die tijd, te gaan vertrekken… dus wie weet!!!

Groetjes Nina

Hoi,

Ik ben ook van plan om naar Afrika te gaan en dan wil ik vooral graag naar Mali.
Ik ben nog nooit zo ver van huis geweest in mijn eentje, dus zou het leuk vinden om een reispartner te vinden!
Wat zijn precies je plannen? Ik wil graag ook vrijwilligerswerk gaan doen!

groetjes
wendel

He meiden!

Gave plannen hebben jullie allebei! ik ben vorig jaar in Benin en Ghana geweest en heb ook vrijwilligerswerk gedaan! Echt hartstikke gaaf, tijd om nooit meer te vergeten. Ik zou jullie aanraden om ook eens te kijken naar Benin, dit is nopg een heel onontdekt land, vol met stammen, voodoo (natuurgodsdienst), afrikaanse dans en djembe en heel veel armoede. Genoeg te doen dus! Ik heb daar gewertk via Travel Active, is echt een hele goede organisatie. Je betaalt misschien wat meer, maar krijgt er betrouwbaarheid en hulp voor terug! In dit soort (onontdekte landen voor hordes vrijwilligers) heel fijn! Voor vragen en alles kan je altijd reageren!

Groetjes en veel succes met de voorbereidingen!

Hoi Joyce,

Nog even een berichtje van mij (Nina)… Ik heb nog eens goed nagedacht. En besloten, dat het waarschijnlijk moeilijk wordt, om samen met iemand te reizen. Ik wil de opties graag zo open mogelijk houden. Ik heb verschillende projecten, waaraan ik graag mee zou willen werken. Maar ik denk dat ik uiteindelijk er gewoon heel ga. En eerst verschillende projecten zal bezoeken, voordat ik een keuze maak op lang durige base. Ik wens je veel plezier in afrika, en veel succes
Groetjes Nina

Hi Joyce,

Ik heb dezelfde plannen!! Mali, Burkina en Ghana. Zou graag een tijdje willen werken op een project in Mali, maar mijn plannen zijn nog niet concreet. Ik denk dat het qua timing voor mij waarschijnlijk pas najaar/winter wordt. Maar ghana is fantastisch! Heb er vorig jaar 4 maanden gewoond, helemaal top!
Heb je inmiddels een reisgenoot gevonden?

eey allemaal,

Ik heb ongeveer gelijke plannen… ga 4 maanden vrijwilligerswerk doen in Wa, Ghana waarna ik nog 6 weken wil rondreizen door Burkina Faso, Mali en Ghana. Ik vraag me af of het haalbaar is voor een vrouw alleen in 6 weken? iemand hier ervaring mee of ideen over?
groetjes Marion

Dag allemaal,

Ik ben Ernest (25) en ben vorig jaar voor 3 maanden in Ghana geweest. Dat was een verschrikkelijk mooie ervaring. In december dit jaar wil ik mijn gastfamilie voor een week in Noord-Ghana opzoeken… en daarna nog 3 weekjes rondreizen door Burkina Faso & Mali. Ik zoek daarvoor ook nog reisgenootjes…
Marion, van Ghana weet ik dat je goed zelfstandig (ook als vrouw) kan reizen. Al zal je wel tig huwelijksaanzoeken naar je hoofd geslingerd krijgen. Met Burkina Faso en Mali ben ik onbekend.

Haaj,
Ik ga over 1,5 maand ook naar mali. daar blijf ik een maand of vier voor vrijwilligerswerk en daarna wil ik nog zo’n twee maanden rondtrekken (vooral met openbaar vervoer).
heeft iemand enig idee hoeveel bagage je dan nodig hebt en hoe groot je rugzak dus moet zijn? ik heb zelf namelijk geen idee…
emma