Reisgenoot gezocht Afrika mei 2012

Hee allemaal!

Ik ben van plan om begin 2012 vrijwilligerswerk te gaan doen in Afrika. Het plan is om 4 maanden te gaan werken in Ghana en daarna wil ik ongeveer 1,5 maand gaan reizen in een ander land. Het lijkt me natuurlijk veel gezelliger om die reis met iemand te delen, vandaar deze oproep!
De planning is om halverwege mei ergens te gaan starten. Tips en ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Groetjes, Anne

Ik ga mee!

Ik wil eigenlijk deze zomer al, maar weet niet of ik dat ga redden met de finanieen…
Daarom wil ik zowiezo volgend jaar gaan! Welke tijd dacht je te gaan? Ik wil ook graag naar Ghana in de buurt van Accra, en zeker vrijwilligerswerk gaan doen, het liefst op een basisschool!
Ow…lees halverwege mei te gaan starten…met je reis in 2012? Dan zou ik juni, juli en augustus met je mee kunnen gaan, daarna moet ik terug naar school!

Contact me maar terug!

Groetjes, Tessa

Hee Tessa!

Bedankt voor je reactie! Ik zie nu dat het inderdaad niet erg duidelijk is in mijn post! Ik ga vanaf januari 2012 vrijwilligerswerk doen (4 maanden dus) en daarna wil ik gaan reizen (dat is dan vanaf mei 2012). Ik heb al contact gehad met de organisatie waarmee ik naar Afrika wil (Projects Abroad) en zij raadden mij Tanzania aan: dat zit ik bij Kenya en Oeganda, dan heb ik meer keuze en meer landen om te bezoeken. Hoe denk jij daarover?

Verder is het natuurlijk altijd afwachten wat er in Afrika gebeurt… Als het daar tegen die tijd nog zo rumoerig is, weet ik niet of ik daar wel heen wil… Maar dan is Azië altijd nog een optie.

Ik hoop snel weer van je te horen!

Groetjes, Anne

Hoi,

Oke nu is het duidelijk ja! Mijn voorkeur gaat geheel uit naar Ghana, het is een relatief veilig land, vrij stabiel en erg mooi.
Hiervoor heb ik wel getwijfeld tussen Kenia en Ghana…Je gaat via Projects Aboard, en die raden je Tanzania aan… Ja, het ligt er toch ook aan wat je wilt gaan doen voor vrijwilligerswerk…

Ik wil graag zelf naar Ghana reizen en dan gaan daar op zoek naar vrijwilligerswerk op een school of weeshuis… en als ik daarna nog wil gaan reizen of verder wil trekken door Afrika kan ik dat daar altijd ter plekke nog regelen.
Dus laat je niet een land aanwijzen door een organisatie, maar ga naar je voorkeur!

Groetjes,

Maar je gaat niet met een organisatie dan? Ik wil dat wel graag doen, omdat ik dan ook weet dat er daar meer vrijwilligers zitten en ze begeleiden je dan ook ter plekke… Maar ik ben er nog niet uit waar ik naartoe wil :wink: Ik vind het ook heel leuk om naar Ghana te gaan, maar ik weet niet of daar genoeg te zien is, snap je? Want als ik de verhalen hoor, dan ga je met de vrijwilligers in je vrije uurtje ook al van alles bekijken, dus als ik dan nog 1,5 maand weg wil, wil ik zoveel mogelijk nieuwe dingen zien…

Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit :stuck_out_tongue: Maar ik vind het iig leuk dat je hebt gereageerd! We houden contact en als ik beter weet wat ik wil laat ik het je weten!

Groetjes

Ja zeker doen! Laat me weten wat je uiteindelijke keuze wordt.
Nou het liefst wil ik op eigen houtje naar Ghana, daar in een guesthouse verblijven en zelf contacten maken voor vrijwilligers werk. Die contacten kunnen dan misschien via het guesthouse verlopen…

Maar daarvoor zoek ik dus een reismaatje…

Groetjes!