Hoi allemaal,
Ik ben Patrick, 26 jaar uit Eindhoven. Ik wil dit jaar weer eens een mooie reis gaan maken. Niemand binnen mijn kennissen/vrienden kring heeft zin/tijd/geld om zo’n reis te maken, maar ik wil er graag weer op uit. Ikzelf zit er aan te denken om in mei te gaan en dan voor een 3-4 weken. Kan ook later zijn…ik kan vakantie opnemen wanneer ik wil.
Ik wil heel graag naar Zuid-Amerika (Peru/Bolivia, Mexico/Belize/Guatamala, Colombia) of naar Azie (Thailand/Vietnam, Filipijnen). Het maakt niet heel veel uit…de landen die ik dit jaar niet bezoek doe ik dan in de komende jaren! 
Ik wil niet al te luxe reizen, maar toch ook niet te low-cost om toch wat comfortabel te kunnen reizen (slapen/reizen/goed eten).
Als er iemand zin heeft om wat te ondernemen en wellicht wat plannen uit wil werken, dan hoor ik het graag!
Groeten!
Patrick
Hey Patrick,
Indonesië staat wel niet in het lijstje dat jij opsomt, maar ik ga met een vriendin (allebei 29) van 25/4 t.e.m. 19/5 naar Indonesië. Als dat je ook iets zegt, mag je het laten weten :).
Bolivië stond oorspronkelijk ook op ons lijstje, maar dat zagen we niet zitten met 2 en we hadden niet direct medereizigers. De vliegtickets naar daar zijn intussen duurder geworden.
Hi!
Over Indonesie heb ik toch ook wel goede verhalen dus dat is ook zeker wel een optie. En de weken die jullie gaan passen mij ook wel! Wat zijn jullie plannen daar? Van waar naar waar gaat de reis? Hoe reizen jullie (bus/hostel/…)?
De exacte reisroute moeten we nog uitstippelen, maar ik wil zeker Java doen met zijn bekende tempels, daarnaast waarschijnlijk bali en misschien nog een stuk Sumatra als we daar tijd genoeg voor hebben. Vervoer hangt af van de plaatselijke mogelijkheden, waarschijnlijk hoofdzakelijk bus, anders vliegtuig, taxi of eventueel een auto met chauffeur (hangt af van de prijs en of het echt interessant is). Overnachtingen zijn niet zo duur, dus wij verkiezen degelijke hotels. Je kan overnachten op 3* hotel met zwembad en airco op de kamer voor ca. 10-15 € per persoon per nacht.
De vliegtickets heb ik net geboekt. Met KLM rechtstreeks naar Kuala Lumpur voor 555 € (vanuit Antwerpen), van daar gaan we een vlucht boeken van Air Asia, bestemming nog te bepalen.
Kijk…dat klinkt goed verder!
En voor die 10-15€ moet je ook niet goedkoper willen slapen, want dat is echt voordelig! Sumatra lijkt me toch ook wel mooi hoor met Bohorok, Tobameer en de Harau vallei. Waar liggen jullie interesses? Wat voor mij bijvoorbeeld een must is is de Bromovulkaan, Yogyakarta, etcetera…zulke highlights wil ik toch echt wel zien. Ik ben wel graag iemand die ook echt wat ziet van het land, maar toch ook wel iemand die een keer rustig een avondje wat drankjes kan doen!
Wil je de route van te voren hebben uitgestippeld? En wat houden jullie als budget pp aan?
Hey Patrick,
Ik heb je een privé-bericht gestuurd met mijn emailadres. Da’s makkelijker, denk ik :).