Reisgenoot 22 tot 35 jaar gezocht

Hey allemaal :wereld:

Misschien heb je wel hetzelfde probleem als ik. Je hebt genoeg te doen en je zit vol met leuke ideeén, Maar je hebt één probleem. Je wilt op vakantie naar een mooi land of meerdere landen bezoeken, maar je krijgt niemand mee . Er zijn een handjevol mensen die graag meewillen, maar het geld niet hebben, liever het geld opzij leggen voor iets anders of het er gewoon niet voor over hebben. In het andere geval ken je veel stelletjes die samen op vakantie gaan en die komen met de mooiste verhalen thuis , en jij wilt nog steeds op vakantie. Het kan ook zo zijn dat je tot kort geleden hier helemaal niet mee bezig was, maar door omstandigheden hierover na bent gaan denken. Je hebt hard gespaard of je bent nog aan het sparen om die mooie reis te boeken.

**Wie zoek ik **
leuk gezellig reisgenootje(en) tussen de 22 en 35 jaar die met mij (of met andere die je hier kunt vinden) een georganiseerde groepsreis meewillen. Ikzelf wil heel graag naar Zuid-Amerika voor 3 weken aan het eind van het jaar of begin 2010. Ik zou graag naar midden Amerika willen. Costa-Rica, Guatemala, Nicaragua, Panama vind ik helemaal geweldig, Maar ook Brazillie staat hoog op mn verlanglijstje.

**Reisorganisaties **
Er zijn veel reisorganisaties die singlereizen en groepsreizen aanbieden (Shoestring, Fox, Mambo, KoningAap) In 2007 ben ik met reisorganisatie ‘FOX’ naar Thailand geweest en heb daar een fantastische ervaring aan over gehouden. Wat mij opviel is dat de groep erg goed en leuk met elkaar op kon schieten. Over ‘alleen op reis’ ben ik goed te spreken en misschien heb jij deze ervaringen ook wel?.

Je hebt de plannen om eind van dit jaar/begin 2010 een leuke reis te gaan boeken. Alleen op reis ben je aan het overwegen, maar ziet ook graag wel een stukje zekerheid met wie je meegaat. Je kunt een Singlereis boeken, maar als single op reis gaan is iets duurder dan met zijn tweeen of met een groepje te boeken. Bovendien weet je vaak niet wie je reisgenoten zijn tot het moment van je boeking. En zou het niet gezellig zijn om op reis te gaan met iemand waarmee je dezelfde interesses kunt delen.

Maar mocht je dit aanspreken dan lees ik je reactie wel.
Groetjes, Arjan.

Beste Arjan,

Ik reageer, omdat ik dit hele grote probleem ken, wat je hebt aangehaald.
Jammer dat ik een stukje ouder ben (50) dan jij, want ook ik zou weer eens zo’n grote verre reis willen maken en ook het Panamakanaal willen zien.
Maar je bent nog jong, dus het zal je zeker lukken. Het is mij wel gelukt tijdens mijn jonge jaren om steeds weer voor mijn verre reizen en cruisen een reisgenote te vinden. Nu met de crisistijd is men wat voorzichtiger denk ik. Voor het alleen cruisen moet je gewoon 80% toeslag betalen, dus met andere woorden, dan kan je met zo goed de reis betalen voor de 2e persoon.

Maar ik wens je nog heel veel succes met het zoeken naar een reisgenoot of reisgenote die het zich wel kan permitteren en liever wil genieten van het reizen dan sparen voor een nieuwe auto of een nieuw interieur.

grt Carrie

Hey Arjan, ik heb interesse. Loop idd al een tijdje met dezelfde plannen, maar kan helaas geen gewillege partner(s) vinden. Had ook december en januari 2010 in gedachten. Ben zelf 25 lentes, man, betrouwbaar. En ben geinteresseerd in zowel groepsreis als iets meer op de “bonnenfooi”. Groetjes

Hey Carrie,

Wat een leuk bericht van je! Ja Panama is echt een mooi land, Maar het zou niet een land zijn waar mijn prioriteiten liggen. Maar als ik dan toch in de buurt ben zou ik hem zeker mee willen pakken. Hoofdzakelijk wil ik voor Costa-Rica gaan.

wat leuk dat jij ook zo met reizen bezig bent. Het Panama kanaal lijkt me ook heel gaaf om te zien. Maar Panama is eigenlijk meer zo gekomen omdat ik een combi-reis zag van 4 landen, waaronder panama. Maar of het panama-kanaal bij de excursies zit dat weet ik niet. Maar panama ken ik eigenlijk alleen maar van het Panama kanaal :smile: Maar het land zelf is ook heel erg mooi. En goed om te horen dat je denkt dat het gaat lukken :slight_smile: En jij gaat ook wel iemand vinden die met je mee wilt naar Panama, en uiteraard het Panama-kanaal. En net wat je zegt: de crisis speelt ook een behoorlijke rol met de overwegingen in verre reizen van een hoop mensen:frown:

@ReisWijs
Hey dat is leuk man!.
Ja het heeft alletwee wat, alleen het aansluiten bij een groepsreis lijkt me weer wat makkelijker dan op de bonnevooi, op de een of andere manier kom ik daar steeds weer op terug. Maar als ik naar Australie zou gaan, dan lijkt ‘bonnevooi’ me juist weer een beter plan. Heb je zelf al een voorkeur voor een land waar je graag naar toe zou willen?

Hey arjanjan, in principe hebben al die landen wel iets fascinerends, op het gebied van levenswijze, architectuur, kleurrijkheid, mensen en de geschiedenis natuurlijk. Ik had zelf brazilie, panama, argentinia, en bolivia als mijn voorkeur. Mijn gedachte ging in eerste instantie ook uit naar een groepsreis. Ik ben nog onervaren in “verre” reizen, dus dan is het idd makkelijker. Op zich zijn landen landen mijn voorkeur, maar zeker geen must.

Zegmaar gewoon Arjan hoor, maar Arjanjan is mn afkorting van Jansen (arjanjan) lekker makkelijk haha.

Ja Brazillie is helemaal gewelig. Ik zou nog steeds zomaar om kunnen slaan hoor. Ik ben zelf nog nooit in Amerika geweest, maar het lijkt me daar helemaal fantastich. Moet wel zeggen dat ik zuid-Brazillie mooier vind dan Oost. Hoe meer Jungles, dorpjes, watervallen, bergen, grote steden, natuur, strand in een veelzijdig land zitten, hoe beter.

P.s ik kan niet altijd even snel reageren op dit forum, omdat ik een tijdje veel moet werken. Maar had vanavond even wat meer tijd :smile:

Groeten, Arjan.

Hoi hoi,

Mocht je toch van het georganiseerde af willen stappen…ik vertrek eind september voor 4 weken naar India, en wil daar gaan backpacken. Ik wil dan een stuk van of Sri Lanka, of Nepal mee pakken. Vorig jaar ben ik naar Singapore, Maleisie en Thailand geweest, toen ben ik alleen gegaan, en ongeorganiseerd. Dit is me erg goed bevallen toen, en heel goed te doen. Dit jaar dus India, en ik ben nog opzoek naar een reisgenoot. Tis maar dat je het weet. Succes verder! :slight_smile:

Hey Lianne,

Thanks!
zoiezo vind ik het heel leuk dat je dit zomaar voor stelt, daar hou ik van!
India is een goeie keus! Heb me er nog niet echt veel verdiept in het land, maar hoorde mn collega het vandaag ook over Nepal hebben, dus leuk voor mij om eens wat boeken open te slaan. In ieder geval succes, en een fijne reis! Groetjes, Arjan.

oke same here:) toen ik het zomercarnaval in r’dam gezien had, begon het nog meer te kriebelen. Ja Brazillie is idd veelzijdig, echt uitgekeken raak je nooit!

Hey Arjan,

Je kan de problematiek goed verwoorden. Het is voor mij o zo herkenbaar! Ik ben in een fase van mijn leven waarbij ik nog van mijn vrijheid kan genieten. Vrienden zijn bezig met een huis verbouwen, kinderen, carriere en wat zo meer nog niet. Voor mij, nu, nog even niet. Geen geld of het er niet voor over hebben hoor ik ook vaak.

Afgelopen december/januari ben ik 3 weken naar Californië geweest samen met een vriend van mij. Dit is mij super bevallen! Ik had toen al plannen om naar Argentinië te gaan maar we waren te laat voor een ticket.

Echter, Argentinië staat echt nog héél hoog op mijn shortlist. Ik zit te denken aan 3 tot 4 weken en dan globaal de route Buenos Aires, Cordoba, Mendoza, Salto, Iguazú. Dan eventueel nog een weekje op en rond het strand in Brazilië. Dit beperkt zicht wel tot het noordelijke deel van Argentinië maar gezien de afstanden en de beschikbare tijd lijkt mij dit reëel.

Met betrekking tot een planning zit ik te denken aan begin januari, eventueel eind december vertrekken. 28 januari moet ik weer in NL zijn.

Als er nog meer gegadigden zijn, laat je horen! Een groepje van 3 á 4 personen zou ik erg leuk vinden.

Groet, Wietse

Beste Arjan en co,

Ik ben zelf 35 (past nog juist in het profiel he…) en kom uit België. Ik ben van plan om een reis naar Brazilië te boeken van 26/12 tot 9/1. Met GAP Adventures. Ik ben daar nog nooit mee meegeweest, maar heb er al goeie dingen van gehoord. Volgens mij kan je daar gewoon als single boeken aan dezelfde prijs. De organisatie is wel Engelstalig, 't is met internationale groepen. Misschien ook iets voor jullie?

Groetjes