Reisgeno(o)t(e) 18-22 vrijwilligerswerk eind mei/begin juni 2011

Hallo,

Ik ben Rosalien Nieuwenweg en ik begin dit schooljaar aan mijn examenjaar vwo. Daarna wil ik graag gaan studeren in Nijmegen. Aangezien ik na mijn examen als het goed is lange tijd vrij heb voordat ik met de studie pedagogische wetenschappen aan de slag kan, lijkt het mij een goed idee om die tijd nuttig te besteden.

Ik wil graag voor ongeveer 6/7/8 weken vrijwilligerswerk gaan doen. Ik heb al een beetje rondgekeken en al wat interessante dingen gezien. Het is best duur en ik weet dus ook nog niet of ik het allemaal wel kan betalen, maar toch zou ik nu al graag willen weten of er misschien mensen zijn die met mij mee willlen. Het liefst zou ik naar Afrika willen om daar engelse les te geven.

laat het me weten als je er ook over nadenkt om eind mei/begin juni een paar weken vrijwilligerswerk te gaan doen in Afrika en of het je leuk lijkt om samen die kant op te reizen

-Rosalien

Hoi Rosalien,

Leuk dat je vrijwilligerswerk in Afrika gaat doen! Ik ben zelf ook een fanatieke Afrika ganger en dan met name in Kenia. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar als je nog geen keuze hebt gemaakt voor een plek om vrijwilligerswerk te gaan doen, kun je eens op www.doingoood.nl kijken. Je kunt hier met meerdere vrijwilligers tegelijk vrijwilligerswerk doen in het onderwijs en je verblijft in een guest house met meerdere Nederlandse vrijwilligers of in een gastgezin, ook met minimaal 1 andere Nederlandse vrijwilliger. Doingoood organiseert geen groepsreizen voor vrijwilligers maar kan je wel in contact brengen met je reisgenoten die je dan vooraf in Nederland kunt ontmoeten.

Je kan ook naar onze informatie bijeenkomst komen op 18 september of 23 oktober 2010 van 10 uur tot 12.30 uur. Hier krijg je dan alle informatie over vrijwilligerswerk, verblijf en huisvesting en kan je kennis maken met anderen die hetzelfde gaan doen.
Info op www.doingoood.nl. Je kan mijn reisdagboek lezen op www.inekeinafrika.nl of mijn blog op www.doingooodinafrika.com

Succes!

Ineke

Hoi rosalien,

Mijn naam is Ilse en ik ben 19 jaar. Ik las je berichtje, wat leuk dat je naar afrika wilt gaan. Ik ga zelf volgende jaar ook naar afrika, heb alleen nog geen datum vast staan. Puur omdat ik ook nog op zoek ben naar een leuke reisgenoot om mee samen te reizen.

ben je echt alleen van plan om vrijwilligerswerk te gaan doen, of lijkt het je ook leuk om gewoon eens op safari te gaan en wat andere leuke dingen te bezichtigen? Het leek mij namelijk heel erg leuk om daar met kinderen en dieren vrijwilligerswerk te gaan doen. En natuurlijk op safari gaan. Heb je ook al in gedachte welk gedeelte van afrika je wilt gaan bezoeken? Misschien kunnen we samen reizen:wereld:
Ik hoor graag van je, misschien kun je een mailtje sturen naar [EMAIL=“Ilselindhorst@live.nl”]Ilselindhorst@live.nl

Groetjes Ilse

Hey meiden,

Ik wil ook heel graag naar afrika vanaf april tot juli. Zelf wil ik van allerlei projecten doen en natuurlijk ook veel van de natuur zien.

Hoe gaat het met jullie plannen. Heeft een van jullie al iets concreets?

Groetjes Dionne