Al jaren de sites van wereldwijzer aan het lezen, ben zoals velen een groot voorstander van vaak weg gaan.
Behalve info opzoeken lijkt het mij wel zo aardig ook eens een keer info achter te laten en vragen te beantwoorden over de landen waar ik ben geweest om anderen te helpen, vandaar mijn ‘late’ aanmelding.
Groeten
Ellen
Hoi Ellen,welkom op wereldwijzer!
Hier op wereldwijzer hebben we verschillende landenfora’s waar je eventueel je tips in kwijt kunt geraken.
Waar ben je zoal naar toe geweest,alsook heb je nog plannen om kortelings nog op vakantie tegaan?
groet,georgessiam.
Ben sinds gisteren terug van een weekje Ierland, familiebezoek en paar daagjes Dublin. Volgende vakantie nog niet gepland, maar van de zomer zeker een aantal weken op de motor naar alle waarschijnlijkheid richting Frankrijk, Zwitserland. Dit jaar wil ik eigenlijk niet ‘ver’ op vakantie, omdat we vorig jaar de tuin hebben gedaan (dure bezigheid!). Maar dat hou ik toch niet vol vrees ik, dus ben ik alweer geruime tijd op zoek naar een goedkoop ticket naar Verweggistan. Waar ik naar toe ga hangt daar dus een beetje van af, maar ik heb wel favoriete landen.
Zelf ben ik naar Namibië, Maleisië, Cuba, Marokko, Egypte, Turkije, USA en diverse andere Europese landen geweest. Hou absoluut niet van georganiseerde reizen, dus zelf zoeken en boeken is echt een geweldig tijdverdrijf. Forums over reizen zijn een waar paradijs om rond te struinen op zoek naar ideeën.
groeten, Ellen
Eigenlijk is alles mooi in Ierland,je vind er veel van die kleine, typisch anonieme dorpjes.
Verder is de hele westkust prachtig of het gebied rondom Lake Shannon.
Heb je ook gaan shoppen in Graftonstreet ,Ellen?
Shoppen is niet echt mijn ding, ben iets te lang voor de reguliere maatjes die ze daar verkopen. Voor kleding ga ik altijd naar Düsseldorf, één winkel in en klaar.
Natuurlijk wel door Grafton Street gelopen en verder alles zo’n beetje te voet gedaan in Dublin. Vooral leuk zijn de gratis nationale musea. Behalve in Washington, moet je zo’n beetje overal betalen voor een museum. Goedkoop hotel gevonden in het centrum € 35 per nacht voor 2 pers. incl. ontbijt en shuttle bus van het vliegveld en terug. Geen geld! Echt een aanrader.
Inmiddels volgende bestemming bekend, Dolomieten op de motor van de zomer. Nu de heen- en terugreis plannen, mooie routes binnen door en leuke motorhotelletjes in Duitsland en Oostenrijk. Het leukste deel van de reis in mijn geval, ik uren bezig zijn met mijn zoektocht op het net.