Ik heb het plan om met een groep van 4, een rondreis te maken door Vietnam.
We willen o.a. naar het Noord-Oosten en dan o.a Ba Be lake, Cao Bang en de Bang Gioc watervallen bezoeken. En dan eindigen in Hanoi Bay.
Ik begreep namelijk, dat dit gebied niet echt toeristisch is (op Hanoi Bay na). We lazen dat o.a Van Verre Reizen hier wel naar toe gaat. Wat wij ons afvragen is hoe het in dit gebied gesteld is met de hotels en/of pensions (comfortabel?). Heeft iemand van jullie dit gebied al eens bezocht en is het ook echt een aanrader?
Wat zal het daar mooi zijn, in iedergeval een heel stuk minder toeristisch.
Ik heb 2 reizen met van Verre gedaan en dat was super geregeld, ze hebben natuurlijk contact met een plaatselijk reisbureau (Discover east, met kantoor in Saigon en Hanoi) Je kunt zelf ook het een en ander inbrengen.
Je hebt voor dit gebied wel permits nodig om in deze dorpen te verblijven, de gids kan dit voor je regelen.
Zelf ben ik er ilegaal geweest bij iemand thuis, maar begreep achteraf dat dat voor moeilijkheden had kunnen zorgen voor hun.
Dus lees en vraag er het een en ander over, helaas kan ik je zelf verder niet veel vertellen, maar ben benieuwd hoe je het daar zult vinden, maar dat lezen we dan vast tzt.
Ook iemand die er het een en ander organiseert is Vietnamlacarte lees ik ook veel goeds over, maar heb zelf geen ervaring.(reageerde alleen niet op mijn vraag over fietsen, maar dat zal wel perongeluk zijn)