Reisblog: TravelManiacs.nu

Reizen is de afgelopen jaren steeds belangrijker voor ons geworden en uitgegroeid tot een passie. Het avontuur, de ontdekkingsdrang, de vrijheid, de geweldige ervaringen die niemand ons ooit nog af kan nemen. We doen het dan ook graag op eigen houtje; voorheen met een huurauto en inmiddels met onze eigen tot camper omgebouwde Toyota Landcruiser. Zo beleven we het land dat we bezoeken op een hele intense manier. Bovendien vinden we het heerlijk om te kunnen gaan en staan waar we willen. Bevalt het ons ergens goed? Nou, dan blijven we toch een dag langer. Hebben we het gezien, dan trekken we weer verder. Geeft iemand ons ter plekke een goede tip? Dan gooien we onze route gewoon om.

Afrika; de aantrekkingskracht blijft groot. Ook na diverse reizen in Zuidelijk- en Oost Afrika. Daarom besluiten we het in 2012 t/m 2014 eens goed aan te pakken; we trekken er twee jaar voor uit om dit continent overland te gaan bereizen. Dit doen we met onze Toyota Landcruiser. Het lijkt ons geweldig om vanuit thuis te vertrekken; met de camper onze vertrouwde straat uit te rijden, het avontuur tegemoet. We hebben dit gedaan via West Afrika naar Kaapstad en via Oost Afrika en het Midden Oosten weer naar terug naar Brabant.

Die ultieme vrijheid geeft ons echt een kick. We vormen samen een perfect team; we zijn goed op elkaar ingespeeld en kunnen blindelings op elkaar bouwen. Dat geeft een extra dimensie aan onze avontuurlijke reizen. Wat betreft het vastleggen van onze reiservaringen vullen we elkaar goed aan; Jeroen neemt de fotografie voor zijn rekening en Sonja filmt en schrijft alle belevenissen op. Thuis kunnen we nog lang nagenieten als Jeroen zijn enorme hoeveelheid foto’s uitzoekt en transformeert tot een prachtig fotoboek en Sonja vele uren achter de pc doorbrengt om het videomateriaal om te zetten tot een toonbare film.

Al deze elementen komen samen in onze website TravelManiacs.nu. Opgezet om onze reiservaringen te delen met anderen en specifieke informatie te geven die wij, als zelfstandige reizigers, vaak missen op het internet.

Laat je inspireren op www.travelmaniacs.nu.
Groetjes,
Sonja en Jeroen

1 like

Ziet er goed uit. Zeer uitgebreid en gevarieerd.

Groet Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Dank jullie, altijd fijn als mensen waarderen wat we hebben gemaakt!

Groeten,
Sonja en Jeroen

Een reisblog dat je kan laten lachen, huilen en zuchten van opluchting! Sonja en Jeroen, ik heb het gevoel jullie al járen te kennen door het volgen van jullie avonturen. Bedankt Sonja voor het mooie schrijfwerk en Jeroen voor de zeldzaam mooie foto’s! Mijn stem heb je zeker!

Wát een proffesionele , inspirerende en prachtig geportretteerde reisverhalen! Voor ons een topper, de eerste plaats écht verdiend! Warme groet uit Namibië van ons M&M

echt de perfecte blog: spannend, ontroerend en informatief

Ontzettend leuke en spannende blog, die maakt dat je zin in reizen krijgt. De bezoekende landen zijn ongewone reislanden, die goed en uitgebreid beschreven worden met tips voor eventuele volgende bezoekers. 'n Stel, dat prima samenwerkt doordat de ene de foto’s maakt en de ander schrijft.

Ik stem op TravelManiacs.nu omdat het telkens weer een feest is en een fantastische ervaring, een je-samen-met-hen-op-reis-voelen betekent, je je niet los kunt maken van de met humor en emotie doorspekte reisverslagen, prachtig geïllustreerd door foto- en filmbeelden, zo echt weergegeven dat je het idee krijgt dat je hun avonturen daadwerkelijk mee beleeft, wat natuurlijk niet kan maar wat wel een indruk geeft van de fantastische en tegelijk realistische manier van hun reisverslagen, Chapeau :wink:

Lieve Sonja en Jeroen, natuurlijk stem ik op TravelManiacs.nu!
Jullie geweldige blog tijdens jullie 2 jaar durende reis, heb ik met heel veel plezier gelezen!
Dank jullie wel om mij/ons als lezer, met zoveel mooie, bijzondere en vaak spannende verhalen mee te laten genieten van jullie avonturen! Op deze manier mochten we een beetje ‘meereizen’!!
Ik heb er van genoten!

Dikke knuffel, Vaneke