Apps (Applicaties) komen steeds meer in het nieuws. Is een reis applicatie ook een idee? Wat is belangrijkste reis informatie dat beschikbaar moet zijn door een applicatie?
Er was ooit iemand die hier reclame maakte voor een App met allerlei noodnummers. Supergoed idee!
Een App met een currency converter zou handig kunnen zijn, vooral wanneer je deze kan updaten wanneer je internet hebt (actuele gegevens) en daarna die gegevens onthoud zodat je er ook offline mee kan werken. Geen idee of die al bestaat.
De Lonely Planet reisgidsen zijn handig.
Google maps is handig.
Een App waarmee je je route kan bijhouden zou handig zijn. Misschien bestaat dit ook al, geen idee. En natuurlijk moet je allemaal zo goedkoop mogelijk, niemand zit te wachten op dure internetkosten in het buitenland. (Of ben ik de enige die reist op plaatsen zonder gratis WiFi?)
Bedankt voor je reactie!
Je noemde google maps als handige functie voor informatie. Wat zou je met google maps allemaal willen zien/te weten komen?
Google is soms handig als kaart. ![]()
Zou je op deze kaart ook nog wat anders willen zien dan alleen een route(beschrijving) zoals restaurantjes, musea etc.?
restaurants op een kaart? nee… ik ga liever lopen en eet waar het leuk uitziet. er zijn teveel plekken waar je kan eten om dat in kaart te brengen.
bezienswaardigheden op de kaart? mwa, als ik echt veel ga sightseeen neem ik liever een reisgids mee. werkt net wat makkelijker dan een telefoon.
wanneer de reis applicatie meningen van voorgangers geeft over activiteiten/bezienswaardigheden wordt deze applicatie dan interessanter? of als je er zelf meningen aan toe kan voegen?
Nee, voor mij hoeft dat allemaal niet, zeker niet als een App. Kijkend naar vragen op verschillende reisfora zou er wel vraag naar zijn. Mensen kunnen tegenwoordig steeds minder onzekerheden aan, en vragen te pas en te onpas om raad op fora. Zelf beslissen is er niet meer bij, mensen leggen liever hun leven in handen van anderen en schuiven de verantwoordlijkheid om zelf te beslissen weg.
Ik reis liever met een LP, soms gebruik ik een Google om de weg naar m’n hostel terug te vinden, en verder lekker dwalen. Dat is het leuke aan reizen, de vrijheid en het onverwachte. Meer wil ik niet.
dat is duidelijk! ben je toevallig ook lid van een sociale netwerk? is het idee om sociale media te combineren met een reis applicatie (bijvoorbeeld YouTube filmpjes of Flickr foto’s)?
Er is teveel… Dat gaat ten koste van het overzicht, en dat maakt kiezen voor sommigen moeilijk.
Ik ben lid van verschillende fora waar ik veel informatie post. Verder heb ik een aantal websites met m’n verhalen, waar ik soms naar verwijs. De best bezochte van die sites (www.ikreis.net) trekt zo’n 18.000 - 20.000 bezoekers per maand, en komt in zoekmachines als google redelijk goed naar boven. Ik voel de behoefte niet om mijn info ook nog vrijwillig op 10 andere plekken te posten. More is less!
Ik heb wel FB, maar daar zet ik alleen foto’s op voor mensen die ik daardwerkelijk ken. Dat is leuk voor mij en die mensen, maar daar hoef ik de rest van de wereld niet mee lastig te vallen. Dus waarom zou je dit in een app verwerken? Wat is de toegevoegde waarde? Wat is je doel, en in welk opzicht denk je uniek te zijn?
Ik denk dat veel mensen met name geïnteresseerd zijn in gratis apps, zeker de backpackers. Maximaal EUR 0,79. Rijk zul je er niet van worden…
Als ik reis, wil ik vooral even weg zijn van de meeste technologie. Ik zie mezelf dan ook niet met een smartphone door een stad navigeren. Ik vind zo’n onhandige papieren kaart in toeristenversie veel meer charme hebben. Dwangmatig verdwalen om de leukste plekjes te vinden. In het hostel hebben ze meestal wel wat folders van musea en andere attracties en kun je zo’n stoffige oude pc gebruiken om snel even een buskaart, wandelroute of adres op te zoeken.
Soms gaat nog net de laptop mee en check ik in het hostel deze dingen snel. Daarna gaat 'ie weer in de locker of onder het bed en op pad met een paar minimalistische notities.
Dus tijdens het reizen zou een applicatie overbodig zijn… Zou je wat hebben aan een reis applicatie die vòòr het reis proces gebruikt kan worden om informatie over vakantie bestemmingen te vinden? of is een reisbureau etc. beter?
VOOR de reis zit ik liever achter een PC met internet. (Misschien is een App voor de iPad handig, maar je gaat niet vanaf een iPhone of iPod je reis plannen.)
Gebruik je alleen pc en internet of komen reisbureaus en reisgidsen ook nog van pas? Hoe betrouwbaar is de informatie op internet dan, wanneer je informatie zoekt?
Ik gebruik nauwelijks reisgidsen en reisbureaus. Ik ben over het algemeen heel flexibel op vakantie en regel het liefst dingen gewoon ter plekken. Als het vandaag niet gaat, dan gaat het morgen wel.
Betrouwbaar? Aangezien ik niks vantevoren vast leg HOEFT mijn info niet betrouwbaar te zijn.
Ik vind het geen probleem deze duscussie met je aan te gaan, maar aan mij heb je weinig. Probeer een concept voor je App op te zetten (hoeft geen werkende App te zijn, alleen een idee) en vraag een de DOELGROEP wat die er van vindt.
Ja apps zijn leuk en handig, maar wel thuis. Ik hoef tijdens mijn reis niet met mijn telefoon rond te zeulen, terwijl ik hem thuis zo´n beetje de halve dag in mij handen heb, of wellicht OMDAT ik hem thuis zo´n beetje de halve dag in mijn handen heb…
Ik zoek vooraf de info op die ik nodig heb en de rest merk onderweg wel. Nooddnummers en dergelijke heb ik altijd thuis al opgezocht en de koers van plaatselijke valuta zal me een worst zijn. Ik reken ongeveer uit wat bijv tien euro is, daar basseer ik mijn uitgaven op. Als de koers dan wat zakt of stijgt, tja jammer dan hoor, ik zie het thuis allemaal wel weer aan het saldo. Maar zoveel scheelt het nu ook weer niet natuurlijk. Hooguit tientjeswerk.
Vooraf aan een reis ga ik niet op een klein schrmpje zitten klooien als ik ook de laptop met groot scherm kan pakken.
Is het dan interessant wanneer de reis applicatie (op ipad/laptop) zowel visuele als user generated informatie verschaft over potentiële reisbestemmingen?
Ik vind m’n info op andere plekken, er zijn al veel websites.
Mijn belangrijkste app is FireFox. Voor de reis het internet afstruinen naar handige info. Niet alleen wat de standaard eboekjes of eflyers zeggen, maar vooral kijken naar wat de bezoekers er zelf van vonden. Als je genoeg reacties op diverse websites hebt gelezen, kan daar een behoorlijk betrouwbaar beeld uit voortkomen.
Zo’n app lijkt mij juist superhandig! vooral wanneer je er treintijden of afstanden tussen bepaalde plekken mee op kan zoeken, of een hostel dicht in de buurt dat nog open is, de laatste info over het weer, een klein programma’s waar je simpele woordjes mee kan vertalen… lijkt me allemaal ideaal! je hoeft je telefoon niet constant te checken maar af en toe zoiets opzoeken kan zoveel tijd schelen.