Reisapplicatie

zou je aan zo’n applicatie ook informatie willen toevoegen? bijvoorbeeld jouw mening over bepaalde restaurants/hotels? of video’s/foto’s willen toevoegen van bepaalde bestemmingen zodat andere reizigers hierdoor bestemmingen beter kunnen vergelijken?

reviews vind ik persoonlijk altijd heel handig zoals jurgenb al zegt, zo voorkom je dat je naar een hostel/restaurant gaat dat echt vreselijk is. foto’s weet ik niet, wordt mss een beetje onhandig als het allemaal op je telefoon wordt gepropt?

wanneer de applicatie info/tips geeft over activiteiten in jouw buurt, zou je dat handig vinden? Je gaf aan dat je reviews handig vond, zou je zelf ook reviews willen geven (voor de applicatie) over activiteiten e.d.?

Vakantie-Apps,

Dit onderwerp werd zo’n 3 jaar geleden geplaatst, velen van jullie waren toen redelijk sceptisch over het idee maar ik vermoed dat er ondertussen al heel wat vooruitgang werd geboekt.

Ik zet er een paar op een rijtje,

Converse, vertaal-app voor iPad
https://itunes.apple.com/us/app/converse/id454500959?mt=8

WI-FI finder, het woord zegt het zelf,
Android, iPhone, iPad

Tripadvisor,
Android, iPhone, iPad

Highlights, laat je locaties rondom je GPS-positie of andere plek ontdekken
http://ipad.appstorm.net/reviews/lifestyle-reviews/travel-in-style-with-highlights-for-ipad/
ook voor iPhone

Navigon Europe, een perfect werkend navigatiesysteem.
Beschikbaar voor iPhone, iPad , iedere gsm met gps bereik, enz…
werkt echt goed, gebruikt in Ijsland, nederlands gesproken ( alleen de plaatsnamen lukte hen niet :slight_smile: ), mooi uitgewerkt. Was voor ons echt handig.

Jouw recht als reiziger,duidelijke informatie over de rechten als reiziger binnen de Europese Unie.
beschikbaar voor Android, iPhone, iPad, BlackBerry en anderen.

Booking.com, hoeft geen uitleg vermoed ik :wink:

Voila dat zijn er al enkele, wie kent er nog enkele?

De app van Wereldwijzer :wink:

1 like

Ik denk dat apps wel degelijk nut hebben.
Als ik er de google statistieken van de wereldwijzer op na kijk dan hadden we voorbije maand zo’n 135.000 bezoekers waarvan net iets meer dan 62.000 via een mobiel toestel (ipad, android, smartphones allerhande) komen.
Daar kan je als webmaster toch niet naast kijken ?
Wij zijn hier ook bezig om onze site in een app-versie (specifiek gericht op Bahia - Brazilië) te gieten en daarbij blijven we een beetje hangen tussen een volledige offlline versie of een deels online (waarbij voor sommigen dan toch wel soms overdreven roamingkosten een domper op de zaak kunnen zetten).
Ik zou eigenlijk wel eens de mening / voorkeur van de lezers willen weten : een app die online gaat of ene die volledig offline bruikbaar is ? en waarom ?
Tropische groet uit Salvador da Bahia
Ivan

Het zou handig zijn als de app ook volledig offline te gebruiken is, precies om de reden die je hierboven noemt. Dan kun je op reis in ieder geval de tips bekijken die je b.v. in je favorieten-lijst bewaard.