Reisapotheek

We weten allemaal dat een reisapotheek op komst is; sommige denken dat niet echt nodig is, andere denken dat helemaal niet nodig is en andere dat de reisapotheek wel op de forum van respectievelijk land moet komen.
Nu, laat ik je een artikel lezen (het is niet verplicht, hoor!) en de conclusie trek je zelf:

http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/4219/de_ergste_ziektes_wereldwijd.html

:vak01:
Bron : columbus magazine http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/4219/de_ergste_ziektes_wereldwijd.html

Een reis apotheek voor de tropen meenemen gaat niet zo goed.
Het beste is dan bij een tropenarts inlichtingen te vragen, een voorbeeld Bali was malaria vrij,
nu allang niet meer . Bali had geen rabies jaren geleden , vogelgriep is weer geconstateerd, etc etc . Hier zit je heel dicht bij de evenaar, en komen er insecten-reptielen voor die niet ongevaarlijk zijn als ze bijten

Een reisapotheek voor Spanje-Turkije etc is iets heel anders, maar ook daar is het oppassen.

Hi Paulana
De reisapotheek van ww is dezelfde apotheek die De Instituut Voor Tropische Ziektes aanraadt; de artikel die ik jullie verstuurd heb, is nog een bewijs dat de reisapotheek van WW ( Wendyd en ik zijn ermee bezig) geen grap is en alles wordt aangepast per land en absoluut tot in de puntjes.
Het is niet voor te lachen; soms stuur ik iets die ik persoonlijk grappig vind, maar deze keer niet !
Groetjes
Sopirla>>>

Dat is je geraden met zo,n heikel onderwerp lieverd.
Voor de meeste mensen is een artsbezoek of injecie te duur vinden ze overdreven, maar dat er levens mee gered kunnen worden beseffen ze niet, de proletaries.

Hi Pauli
De reisapotheek betekent niet dat je kilo’s medicamenten moet meenemen; iedere land heeft zijn specifieke eisen, dat weet Wendyd en ik heel goed. Het gaat niet alleen om pillen slikken, soms moet een vaccin toegediend worden en niemand mag al deze doen, dan een dokter.
We geven allen wat je moet doen, als advies van Instituut van Tropische Geneeskunde en we passen dit advies regelmatig aan ( er kunnen veranderingen gebeuren en ik zou graag weten !!).
Wat we niet kunnen doen, is de mensen de advies volgen of verder gaan informeren bij hun huisarts.
Wat mij betreft, ik neem niets mee, al krioelt van muggen van alle soorten; reizend, heb ik geleerd dat de medicijnen die geschoolierde apotheker wilt je aansmeren, totaal niet werken daar, op je vakantieplaats; Waarom? omdat hier, de pharmaindustrie moet geld verdienen, zoveel mogelijk, de microben en bacteriën zijn niet dezelfde en ik kan je tientallen redenen waarom ik “Malarone” of “whatever” niet koop !
De mensen ter plaatsen weten het beter; luister naar hun advies en volg hem !
al leek van de steentijdperk; neen, ze gaan je beter handelen, met hun middelen, dan een ultramoderne en crimineel dure pillen !
Dus, voor mij geen pillen, ajb ! Groetjes, Sopi

Groot gelijk Sopi, het middel is vaak erger als de kwaal

Hi Pauli
Het enige medicament dat ik meeneem is “Nurofen 400” fastcaps tegen een eventuele hoofdpijn, hoofdpijn die ik misschien 1 keer per jaar “zie”.
Er bestaat niet een medicament tegen malaria; je mag van mij je leven lang “Malarone” nemen, maar als de infecteerde mug je steekt, dan … onmiddellijk naar de dokter; het is al te laat, je bent besmet; je gaat niet dood, als je vlug bij de dokter bent; je enige oplossing: de symptomen op tijd erkennen en geen second te laat, “vliegen” om hulp te vragen.
“That’s all, folks !”
Groetjes
Sopirla>>>

Alleen al die bijwerkingen van Malarone. Heb ze 1 week geslikt , we zouden naar Lombok maar door die bijwerkingen moest ik thuis blijven. Voor mij nooit meer. Vitamine B iedere dag hoge dosis 2 x 100mg B1 en B12 5000mqg en die lieve stekertjes blijven op afstand. het teveel plas je gewoon uit.
Suc6 met jullie nieuw project!!