al maanden geleden hebben mijn vriend en ik een vakantie naar Suriname geboekt. We vertrekken 20 juni voor een maand en gaan oa naar de Raleighvallen en een tocht van Galibi naar Stoelmanseiland maken over de Marowijne. Nu las ik dat het ministerie van buitenlandse zaken een negatief reisadvies heeft afgegeven voor bepaalde gebieden, omdat door de overstromingen de kans groter is op malaria en andere ziektes. Op suriname.nu lees ik net weer dat het onzin is. Weet iemand hier iets meer over?? En weet iemand misschien hoe het zit met zo’n negatief reisadvies; betekent dat dan dat je reisverzekering niet geldig is als je er toch heengaat?
Eigenlijk is de oplossing heel simpel. Neem contact op met de reisorganisatie waar je mee reist en je reisverzekering. Met een telefoontje naar hun toe krijg je waarschijnlijk meteen te horen wat je ook horen wil.
Wat die malaria betreft. Naar landen zoals Suriname is malariamedicatie zowiezo aan te raden. Als je dat eenmaal hebt maakt het niet uit hoeveel muggen er zitten, ze kunnen je niets maken. Die muggen zaten er toch wel het zijn er hooguit meer geworden.
Hallo,
Paramaribo, de Raleigh vallen en Galibi is niets aan de hand. Stoelmans-eiland wel. Nu kun je daar beter niet heen, volgende maand weet ik niet.
Malaria: Het gebied ten zuiden van Albina, de Marowijne, komt malaria voor. Profylaxe beschermd wel voor 95% of zo maar niet voor 100%. Echt ongerust hoef je je ook weer miet te maken, in SR is men er op berekend en zijn er prima medicijnen voor die enkele keer dat het mis gaat.
Kortom: Die trip naar stoelmans eiland nog ff checken met de touroperator, de rest is geen probleem.
Thanx!! Zal m’n verzekering ook nog effe bellen. Probleem met het reisbureautje waar ik heb geboekt, is dat zij alleen maar zeggen dat er ongeveer niks aan de hand is daar en dat wilde ik toch effe zeker weten. Maar ik denk dat we gewoon gaan en we zien het wel. bedankt iig!