Wij willen graag in augustus 2011 een rondreis maken oost amerika.
Landen in NY en dan naar beneden naar de Keys met een huurauto.
Aangezien we voor het eerst naar Amerika afreizen hebben wij enkele vragen:
1.We hebben een mooie reis gespot bij Great Lakes Travel http://www.greatlakes-travel.nl/bestemmingen.aspx?hoofdcategorie=1&subcategorie=50&bestemming=71&categorienaam=/USA/USA Noordoost Autoreizen, maar is deze reis goed zelf te plannen, incl overnachtingen, auto, vlucht etc?
2.Wat zijn goede prijsvriendelijke sites voor deze vluchten, overnachtingen:slapen: etc.
3.Nu hoorden we over de muggen in deze tijd van het jaar. Het zou nogal eens je vakantie negatief kunnen beinvloeden.
4.Is het in deze maand erg warm en hoe zit t met de luchtvochtigheid/ orkaanseizoen?
5.Vakantie drukte in steden/stranden?
6.Andere vragen en tips zijn natuurlijk van harte welkom.
Ik kan ze niet allemaal beantwoorden, maar ik doe een poging.
Ik ken Great Lakes Travel niet. Ze zijn in ieder geval aangesloten bij SGR, dat is een goed begin. Meestal zijn dit soort reizen enigszins zelf in te delen. Ze boeken vooral je vlucht, huurauto en vaak de eerste en laatste hotels. Vervolgens geven ze je een programma mee dat je in die tijd goed kunt halen, maar je kan zelf de details invullen. Zolang je maar op tijd bent voor het afgeven van de auto en je vlucht weer haalt. Voor alle details moet je contact opnemen met de aanbieder. Staar je ook niet blind op één reisagent, er zijn er veel meer. Laat ze ook weten dat je verschillende offertes vergelijkt, dan kunnen er soms nog iets vanaf halen.
Dit is zeer veranderlijk en hangt ook af van je eisen. Met welke maatschappij wil je vliegen, bij welke maatschappij huur je de auto, op welke data vliegen, welk bedrijf heeft wanneer aanbiedingen lopen, etc. Nu zal het met de aanbiedingen wel tegenzitten, aangezien het hoogseizoen is. Vooral veel vergelijken! Gouden regel: vergelijkingssites zijn meestal alleen goedkoop voor combinaties (bijv. een fly&drive), maar meestal niet voor 1 onderdeel (daarvoor boek je meestal direct bij het bedrijf). Kijk ook uit voor gekke reserverings- en betaalkosten die er op het laatste moment bijkomen. Zijn de prijzen inclusief of exclusief belastingen (vooral direct bij Amerikaanse bedrijven zijn de prijzen doorgaans excl. taxes!)
Dat zal wel meevallen. Muggenseizoen heeft meestal een piek van een week en valt meestal buiten augustus (bij mijn weten). Vooral belangrijk: geen luchtjes, deodorant, parfum of andere geurende middelen gebruiken (zelfs uitkijken welke shampoo je koopt). Speciale citronella-shampoo bestaat en werkt!
Heb ik geen uitsluitend antwoord op. Ik denk dat vooral Florida erg vochtend en warm zal zijn. Die combinatie kan soms benauwend zijn. Hoofddeksel om je te beschermen tegen de zon is geen overbodige luxe. Orkanen weet ik tamelijk weinig van.
De Amerikanen zullen zelf ook vakantie nemen in augustus, dus het is zeker hoogseizoen. De drukte zal vooral afhangen van waar je heen gaat. Er zullen populairdere plekken zijn en onbekende rustigere plekken.
Duik eens in reisblogs voor ervaringen van anderen!
Meeste hurricanes en tropical storms zijn van augustus t/m october maar ze kunnen ook eerder of later zijn. Geen reden om niet te komen maar je moet er wel rekening mee houden. Afglopen september zijn we drie weken langs de kust getrokken zonder hurracanes. Toen we van de kust wegwaren ging het 4 dagen zwaar regenen. Niet te voorspellen dus. Augustus is heet en luchtvochtig.