Wij zijn een jong stel van 25 en 27, en van plan om medio oktober een reis te maken van Vietnam(hanoi) naar Australie. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en misschien tips of places to visit hebben. Ook vragen we ons nog een beetje af wat we absoluut niet moeten vergeten mee te nemen in onze rugtassen, Bijv. Hebben we dikke kleding nodig? Zijn travellerchecks een aanrader? Kun je de Mekong-rivier beide kanten op reizen?
Aangezien we veel van de landen willen zien willen we zo min mogelijk door de lucht, zijn er landen of gebieden waar vliegen toch beter is?(dan bijv. de boot)
Voor dit alles hebben we 1 jaar uitgetrokken en ons budget zou zo’n 10.000 euro p.p. zijn. Is dit haalbaar?
Hoi
misschien is het beter deze vraag op het wereldreis forum te stellen, die wordt denk ik meer gelezen.
Indonesië schijnt erg lastig en duur te zijn per boot, Air Asia is makkelijk en voordelig als je op tijd boekt.
Myanmar/Birma is niet te doen over land, of er moet iets veranderd zijn dat ik niet weet. Dus een retourtje met, ja ja, wederom air aisa. (ik wordt niet gesponsord, ben gewoon fan) maar eerst zorgen dat je een visum hebt, je kan zomaar geweigerd worden.
Pinnen is behalve in Myanmar overal goed te doen. Wij hadden twee verschillende banken, dus vier bankpasjes om te verliezen. Als de ene het niet deed konden we de andere gebruiken. Triodos heeft geloof ik gratis pinnen in het buitenland, bij de meeste banken moet je daarvoor betalen. En een creditcard voor online tickets kopen.
Er zijn veel handige meeneem lijsten op t www te vinden, een fleece is soms wel fijn, veel tasjes om losse spullen in te doen zodat je altijd snel de weg vindt in je tas, een compressie tas voor kleding, een toilettas die je kan hangen, homeopatische anti-malaria zou wat voor jullie kunnen zijn + een dosis malarone voor noodgevallen. Muggenmelk in rollers zodat je die troep niet op je handen hoeft te doen elke dag. Als je graag leest, een e-reader.