Ik maak in juli een reis dat start in San Francisco en eindigt in NY.
Tijdens die rondreis worden alle zuidelijke staten gedaan.
Iemand al dit soort trip gemaakt?
Aan welke weersomstandigheden mag ik me verwachten?
Ik kampeer dus temperatuur is wel belangrijk om mn bagage goed te kunnen kiezen!!
Ik heb eerder al in de zomer het zuidwesten gedaan en weet dat het dus vaak heet is maar dit is toch nog stuk ander Amerika en zodanig uitgestrekt.
Iemand goeie site waar ik dit per staat ofzo kan vinden???
Remco, ik heb gefietst in Arizona, New Mexico en meer. en ook een paar dagen in, t.n.v. San Fran.
Wat wil je precies weten? Je weet nee ik aan dat het rond Phoenix / ucson bloedheet is.
Hoe reis je? (auto of fiets), wat wil je zien of beleven, (natuur/steden. culture;cowboys), wil je hikes maken etc.?
Nuttige sites zijn:
ThornTree Forum van de Lonelyt Planet
usa4all.nl
Groet, have fun, Arie
Wat de zuidelijke staten betreft dus, kan ik misschien wat zinnigs 'adviseren.
Op het moment zitten wij (mn vriendin en ik) in Indio CA, hebben hier net een dikke week op een camping doorgebracht en gaan morgen weer op pad!
Van hieruit nemen we de I-10 tot halverwege Joshua en gaan dan recht omhoog door dit NP.
Daarna rijden we door Mojave National reserve naar Las vegas, we proberen hier op zondag aan te komen omdat de hotels dan goedkoop zijn! in het weekend betaal je 3x zoveel.We blijven hier een 4 nachten denk ik.
Vanuit Las Vegas willen we ook naar het natuurschoon ten zuiden van Boulder city.
Van hieruit rijden ,via de Grand Canyon(zuidkant)(in het noorden heeft het afgelopen week nog gesneeuwd), we naar Flagstaff/ Sedona. (op aanraden van veel RV eigenaren op de camping hier), vervolgens willen we naar de NP’s ten noorden van Flagstaff, oa. Bryce, Zion, Arches, Canyonland, Capitol reef, monument valley, en ga zo maar door.
Daarna via de I-15 door Las vegas naar Death Valley en via Beatty naar Bakersfield en dan rijden we noordelijk naar Sequoia en Kings Canyon NP.
en dan naar Yosemite, Lake Tahoe, Lassen volcanic NP naar Crater lake in Oregon en vanaf daar gaan we richting Vancouver maar via welke weg weten we nog niet.
De gehele westkust hebben we al gedaan op de weg hiernaar toe, mochten mensen trouwens nog op zoek zijn naar ideeen, wij vonden de kust lijn van Oregon mooier dan die van California (maar das ieder zn eigen keuze denk ik.)!
Maar dis dus ons plan,de route ziet er wat raar uit maar dat heeft met het klimaat te maken we proberen zoveel mogelijk zon mee te pikken en de koude nachten zoveel mogelijk te vermijden.
Mocht je nog tips hebben voor niet te missen dingen hoor ik het heel graag ik denk dat als je met de fiets aan het reizen bent veel meer ziet dan in de auto, met als enige nadeel dat het iets langzamer gaat?!
Hopende nog wat leuke tips van je te kunnen krijgen.
Flagstaff: Grand Canyon International Hostel, goedkoop en gezellig. Kleine universiteitsstad, relaxed.
En dan de weg van Flagstaff naar Sedona, Oak Creek Canyon. Prachtig. Tussen F. en S. liggen wat aardige campings. Sedona zelf: kitsch, wordt Slowdonia genoemd vanwege alle pensionado’s die van souvenirwinkel naar kapper slenteren v.v.