Met mijn man en twee kinderen willen we de volgende rondreis gaan maken. We willen eerst een paar dagen New York bekijken. Vandaar uit de vliegtuig naar San Francisco. Hier willen we een paar dagen verblijven, dan een auto huren, om vervolgens naar het zuiden af te reizen via highway 1. Ook in La denk ik nog de auto nodig te hebben. Daar leveren we later de auto in om vervolgens een camper te nemen. We hebben de onderstaande route bedacht. Ik heb inmiddels uitgezocht dat we een beetje moeten omrijden om de campground in Seqouia te bereiken, maar dat vinden we geen probleem. Zijn er tips/suggesties/dingen die we weg kunnen laten of juist moeten doen?
Ik hoor het graag.
1 AMS -New York
2 New York
3 New York
4 NY - San Francisco
5 San Francisco
6 San Francisco
7 San Francisco
8 San Francisco auto ophalen
9 Sf- monterey
10 m- morro bay
11 Mb- Santa Barbara
12 SB- hollywood
13 Hollywood
14 Hollywood
15 Hollywood
16 auto inleveren/ camper ophalen naar Fresno rijden
17 Fresno -Sequoia
18 Sequoia
19 S- Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - mono lake - lone pine
23 Lone Pine - calico ghosttown - las vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas - Valley of fire - Zion
26 Zion
27 Zion - Bryce
28 Bryce
29 Bryce Canyon - Goblin valley - Moab
30 Moab
31 Moab
32 Moab - monument valley
33 Monument Valley - Page
34 Page - cameron trade post -dessert view -grand canyon
35 Grand Canyon
36 Grand Canyon - route 66 - Kingman
37 kingman - oatman - Joshua
38 Joshua - Palm Springs
39 Palm Springs - San Diego
40 San Diego
41 San Diego
42 San Diego
43 San Diego camper inleveren, dan hotel
44 San Diego- amsterdam
Voor Bryce kun je aan een overnachting genoeg hebben. De UT12 is een prachtige route waaraan nogal veel te zien en te doen is. Je zou kunnen overwegen om de tweede overnachting bij Bryce in te lassen in Capitol Reef op de fruita campground. Een prachtig gelegen campground, waar de hertjes rond de camper lopen.
Van Palm kun je via Anze Borrego desert state park en Julian naar San Diego rijden. Dit vonden wij in 2009 een van de mooiste routes die we dat jaar gereden hebben.
Ik zou in elk geval New York voor het laatste houden en minstens 5 nachten blijven. De terugreis is dan veel korter wat goed is na zo een vermoeiende rondreis, bovendien is New York veel interessanter dan LA, daar zou ik niet lang blijven, voor mij is 2 à 3 nachten daar meer dan genoeg. San Francisco dat is wel mooi, Sacramento wordt vaak vergeten, maar dat is ook de moeite. Voor de Motorhome zijn de KOA-campings ideaal.
Als je 44 dagen kan reizen kwijl dan zijn de opties quasi oneindig. Ik sluit me aan bij MikeJordan: als je NYC op het eind houdt, dan heb je ook het voordeel om het contrast met de woestijn beter te kunnen inschatten.
KOA’s zijn prima voor een overnachting als tussenstop op bijvoorbeeld een lange rit. Verder zul je ons niet vaak op een KOA aantreffen. Als het even lukt, en er zijn genoeg mogelijkheden, zoeken wij een state park op. Veel ruimte, in de natuur en vaak ook met stroom en water.
Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat je zoekt op een campground. Wij staan het liefst in de natuur, met ruimte om ons heen. Wel of geen zwembad is voor ons echt niet belangrijk.
Wel gek dat ik er zelf niet aan gedacht heb om new york als laatste te doen. Dat breekt dan inderdaad de lange reis op het einde. We willen juist vier nachten la omdat we ook naar universal willen en ook naar disney. Wellicht dat ik dan 1 nachtje minder San diego doe.
@Marenko: Toch nog een vraag over Capitol Reef. Is dat echt de moeite waard? Ik lees vooral dat het aardig is, maar dat mensen er vooral slapen omdat het op de route naar moab ligt van Bryce. Wat is er bijzonder aan Capitol Reef?
De mooiste route naar Moab is over de UT12. Dit is ruim 5 uur rijden. De 12 is een zogenoemde scenic byway Bekijk de website eens en kijk eens hoeveel er te zien is langs deze weg. De UT 12 is een van de mooiste wegen in Amerika. Het is gewoon zonde deze weg of over te slaan. Over er overheen te rijden zonder tijd te besteden aan al het moois wat er te zien is. De UT 12 loopt zeg maar vanaf Bryce naar Torrey. Torrey ligt vlak voor Capitol Reef. Fruita campground op Capitol Reef is een van de leukste campgrounds in het zuid westen. Hij ligt vreselijk mooi, en de herten lopen daar gewoon over de campground. Daarnaast is er ook in Capitol Reef genoeg te doen. Je kunt er erg mooie wandelingen maken. Er loopt een scenic drive door. Er staan historische gebouwtjes. Reden genoeg om dit allmaal niet over te slaan. Hier staan foto’svan de UT12 en Capitol Reef
Met zoveel tijd zou ik zeker 2 dagen nemen tussen Bryce en Moab. 5 uur tussen Bryce en Moab via Torrey is niet mogelijk. Zonder te stoppen neemt dat al ongeveer 6-7 uur met een RV en je wil beslist stoppen onderweg zowel langs ut12, in Capitol reef en bij Goblin Valley SP en zelfs Little Wild Horse Canyon.
Ik zou ook een dag toevoegen aan Page. Daar is veel te zien en te doen bv de Colorado Riverraft www.raftthecanyon.com En natuurlijk Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe bend etc etc.
In tegenstelling tot mijn gewaardeerde medeposters zou ik dus New York eerst doen maar wel een dag toevoegen want 2 volle dagen is wel erg kort. Voor de vluchttijden. Amsterdam NY is 8.5 uur. Amsterdam-San Francisco is 11 uur. De vluchtroutes kunnen bedriegelijk zijn. Wij vliegen van Ams naar Seattle in 10h10m en dus 8.5 uur naar NY. Klein verschil terwijl die steden toch resp helemaal in het westen en in het oosten liggen.
Ik neem aan dat je niet in LA met een RV wil rijden anders begrijp ik niet waarom je de RV niet al vanaf SF huurt.