Reis tattoo´s

Vraagje, of misschien meer een brainstormsessie…

Ikzelf heb drie tattoeages. Eerst twee tribals laten zetten. Leuk, maar een beetje gewoon. Begin dit jaar wilde ik er nog eentje, maar dan met meer waarde voor mezelf. Het moest iets zijn wat representatief is voor mij, of iets wat echt bij mij hoorde. Nou, dan kom je al snel op reizen!

Na veel zoeken en lang denken ben ik samen met een tattoeerder een ontwerp gekomen van een windroos met als achtergrond de kaart van de wereld. De wereldkaart staat zo symbool voor ijn reislust, de windroos voor het feit dat ik niet zo´n best richtingsgevoel heb en overal verdwaal lol2 Hij staat er inmiddels een paar maanden op en ik ben er ontzettend blij mee.

Maar tattoo´s zijn verslavend, en nu wil ik er weer eentje bij. Met zo veel reisgekken bij elkaar, moeten er toch wel mensen zijn met goede ideeen voor een tattoo die symbool staat voor reizen?

Ben erg benieuwd naar de reacties!

Hermes, de Griekse god van het reizen :slight_smile:

1 like

Wow! ik had het nog nooit in de mythologie gezocht, maar wel een goed idee. De afbeelding hier is me wel iets te veel ´stripverhaal´ maar hier een goede realistische tattoo van… mmmmm… stof tot nadenken, thanx!!

Leuk topic! Zelf heb ik n.a.v. mijn reis door Vietnam een tattoo laten zetten. Ik wilde er al een poos een, maar wist niet wat. Maar na de reis, was het voor mij wel duidelijk! :wink: Ik heb een tattoo laten zetten in ‘oud Vietnamees’ (zelfde idee als de Chinese karakters) dat ‘reis’ en ‘reiziger’ betekent. Ook omdat ik verliefd ben geworden op reizen en ik mijn eerste ‘echte’ reis door Vietnam heb gedaan. Misschien vinden mensen het ook wat cliche: een ‘Chinees karakter’ op je rug, maar niets is wat het lijkt… :wink:

Misschien ook een idee? Om n.a.v. een van je reizen een tattoo te laten zetten? En een tattoo van ‘Hermes’ vind ik best een grappig idee. Al kan ik me voorstellen dat je een iets ander plaatje zou willen.

Heel veel succes met uifioleren wat voor tattoo je zou willen! Ik kan me voorstellen dat het verslavend is (ik ben zelf nu toevallig ook aan het nadenken over een tweede tattoo :wink: )

Groetjes, Anne

Deze kan ook bedacht ik me. Ik kreeg het beeldje een keer van iemand na afloop van een reis die ik begeleidde. Het is de travveling buddha.

http://www.4to40.com/images/Coloring_Book/standing_buddha.gif

Misschien een traditionele Thaise Sak Yant ?

Ik zit er ook over na te denken om een tatoo te gaan zettn als soort van eerbetoon aan de reis die ik ga maken in azie. Een afbeelding vind ik niet zo bij mezelf passen dus het wordt een zin uit een gedicht waar ook een liedje van is gemaakt.

Allemaal goede ideeen, waarvoor dank, maar ik denk inmiddels toch sterk aan een mooie Maori-tattoo op mijn been.
Al ben ik dan natuurlijk een ongelooflijke sukkel dat ik die vorig jaar niet in Nieuw Zeeland, of nog beter, op de Cook Islands heb laten zetten.

Maar ja, soms duurt het even voordat het kwartje valt…

Maar blijf ideen posten!