Reis omgooien?? Hevige sneeuw

Beste medereizigers,

Aankomende zondag vertrek ik naar Peru. We beginnen in Arequipa en gaan dan door naar San Pedro de Atacama om vanuit daar richting de zoutvlaktes in Bolivia te gaan. Nu werd ik vanochtend echter opgeschrikt door een bericht op nu.nl: Bolivia gaat Nederlandse toeristen redden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

En van volgend filmpje werd ik ook niet veel vrolijker:

Ik zit dus over ongeveer 2 weken in dit gebied. Wat adviseren jullie? Reis omgooien en maar niet naar de zoutvlaktes, wat ik overigens echt heeel jammer zou vinden, of hopen dat de sneeuw over 2 weken weg is?

Groet, Joep

Afgelopen week gingen alle tours naar de zoutvlaktes van Uyuni en naar Reserva Eduardo Avoroa niet door. Overal ligt 60-70 cm sneeuw. De touroperator vertelde dat hij verwacht dat de sneeuw wel snel zal smelten (wij zien dat niet zo snel gebeuren als het 's nachts nog steeds -40 is). De zoutvlaktes zullen waarschijnlijk nog wel weken vol liggen met water.

Wij hopen dat het over twee weken weer beter is om ook de trip vanuit san pedro de atacama te maken.

Goed balen zeg! Ik ben daar over ca. 2,5 week (nu in Lima), hoop dat het dan wat verbeterd is. Als iemand nieuws heeft, deel het hier!:dag:

Hier nog een recent nieuws artikel: Bolivia appeals for help as snow strands thousands - BBC News
Helaas niet al te positief…

Iemand enig idee of je wel via San Pedro de tour naar de zoutvlaktes kunt maken?

Zolang het park in het zuiden van Bolivia gesloten is kom je ook niet bij de zoutvlaktes vanuit San Pedro de Atacama. Dus nog niet… afwachten maar