Wel naar Myanmar maar geen zin alles ter plekke te regelen? Internet doet het vaak niet, of heel langzaam, er verandert veel en snel, informatie is al gauw weer achterhaald. Ik heb zelf mijn reisschema bepaald en het boeken van onderkomens en de lange reistrajecten door een lokale reisorganisatie laten doen: Myanmar Upperland Travels and Tours. Ik reis al mijn hele leven bijna, meestal alleen, en altijd steeds ter plekke de zaken regelen (tenzij ik voor mijn werk weg ben), maar ik ben ontzettend blij dat ik deze keer voor een lokale organisatie heb gekozen, en wel Myanmar Upperland. Het was heel makkelijk met hen te mailen en steeds het programma te fine-tunen. En de reis was perfect, wat hun organisatie betreft. Zij weten precies welke vervoer wel of niet gaat, wanneer en hoe, ze weten exact wat de leuke guesthouses zijn, en familiehotels die niet in handen van de generaals zijn, zij kunnen motortaxi’s en bootjes regelen zo dat je niet te veel betaald en er over hoeft te steggelen… Ik zou nog wel een tijd door kunnen gaan, maar laat ik volstaan met hen een dikke 9.5 te geven. Bovendien zijn zij betrokken bij sociale projecten, o.a. arme kinderen met school helpen, de restauratie van oude pagodas en het in stand houden en toegankelijk maken voor buitenlanders van de Myanmar cultuur. Kijk op hun site: www.myanmarupperland.com, of mail ze eens voor meer info: office@myanmarupperland.com. Je kunt vragen naar Hla Hla of Bo.
En als Hollander vond ik het vooral ook heel mooi dat ik echt veel minder kwijt was voor een langere tijd dat met welke reisorganisatie in Nederland.
Dat is nuttige info, bedankt! Ik zal ze eens mailen.
1 like