Ik en mijn partner gaan 9 september aanstaande voor 16 dagen voor het eerst naar Cuba, Playa Pesquero in Rafael Freyre. Ik heb reeds gelezen dat het verstandig is om vanuit Nederland een auto te huren i.v.m het geringe aanbod van auto’s voor verhuur. Ik heb dit echter geprobeerd bij Arke, waar we de reis hebben geboekt, maar die beweren dat je vanuit deze plaats alleen de auto in Holquin (70km verderop) op kan halen. Mijn vraag luidt dan ook: weet iemand of er geen andere mogelijkheden bestaan op de plaats van bestemming. Wij willen de auto voor 5 a 6 dagen huren, vanaf 16 tot en met 20 of 21 september en het liefst bij onze accomodatie af laten leveren en ook weer ophalen. Hoor graag zo spoedig mogelijk iets.
Met vriendelijke groet
Ed Smit
ps erg handige site waar veel nuttige informatie te zien, mijn complimenten
Anders zou ik het eigenlijk ook niet weten. Lastig als je in kleinere dorpjes vertoeft. Waarschijnlijk komt het wel goed als je daar bent (zijn er toch ineens verhuur bedrijven).
Hallo Ed Smit en partner,
Geweldig dat je naar Cuba gaat. Ik vind het een geweldig land. Geniet van de natuur de koloniale steden, de geschiedenis, de mensen, muziek en dans. Helaas weet ik niet hoe het met autohuur is omdat ik een rondreis per bus gedaan heb. Het lijkt me dat je het ter plaatse wel kunt doen, maar dan moet je waarschijnlijk naar een grotere plaats reizen om af te halen.
Heel veel plezier op jullie reis.
Groetjes Thea
Hartelijk dank voor de reactie. Dat advies had ik ook al gekregen van Arke zelf, maar hoe kom ik in Holquin wat 70km verderop ligt als je geen auto hebt? HAHAHAHAHA
Het lijkt me dat je met het vliegtuig van Arke ook aankomt op Holguin, waarom dan niet direct daar regelen of huren als je daar al aankomt op het vliegveld.
Veel grotere plaatsen hebben trouwens verhuurkantoortjes, er zijn er zelfs in kleine stadjes op doorgaande wegen waar je het niet zou verwachten (zoals bijv. Jatibonico), ook veel hotels hebben een verhuurbalie en het lijkt me sterk dat jullie hotel in Playa Pesquero geen verhuurbalie heeft, anders ligt Guardalavaca ook heel dichtbij om een auto te huren en daar hebben ze gegarandeerd een auto voor je (zeker nu in september in het laagseizoen)
Succes!
Op Holquin huren was ook volgens Arke de enige optie mar we willen de auto niet voor 2 weken. Maar inmiddels heb ik vernomen dat in het Hotel nar alle waarschijnlijkheid de mogelijkheid er wel is en anders inderdaad in Guadalavaca. Allemaal bedankt voor de tips
Ik ben afgelopen juni 3 weken naar Cuba geweest en een auto huren is ter plaatse echt geen probleem hoor!! Jouw hotel heeft contacten zat en anders kan je nog even kijken bij het vliegveld waar je land!
Heel veel plezier, het is echt een prachtig land!!