Reis naar Cuba in feb/maart 2008

Wij zijn bezig met het boeken van een rondreis naar Cuba/Mexico.
Ik heb gelezen dat Cuba hele hele jaar een prettige temepratuur heeft en dat de droge reistijd tussen nov-mei is. M
maar wat is de temperatuur ongeveer in februari/maart.
Ik wil nl wel graag een heerlijke zomerse vakantie strand en lange avonden.

Wat kan ik verwachten eind feb, begin maart?

Wij zijn 2 jaar geleden ook op die datum naar Cuba geweest.
Het is daar dan heerlijk warm, voor onze begrippen hoog zomer, maar niet benauwd. Overdag en 's avonds aangenaam in een topje lopen. Op internet kun je ook bij weerstatistieken zoeken, krijg je ook de gemiddelde temperaturen te zien.
Veel plezier in dit prachtige en vooral swingende muzikale land.
Ineke

De temperatuur is dan 24 tot 26 graden. Kijk ook eens bij MSN Weather voor Havana.

Met welke reisorganisatie gaan jullie?

Wij vertrekken op 19 februari naar Cuba en zijn ook erg benieuwd hoe het weer dan zal zijn.

Heel goed weer… regenseizoen is dan allang voorbij, evenals de orkanen. Niet al te koud en niet te warm overdag (hoewel het in Santiago de Cuba altijd heet is :slight_smile:
Gewoon boeken hoor!!

Groetjes,
Igor

Hola,
In februari kan je 28-30 graden verwachten, het is dan al warmer aan het worden. De koudste periode is december en januari , de temperatuur kan dan zakken tot 21-20 graden, de Cubanen vinden dat al een strenge winter, lager zakken de temperaturen zelden of nooit.

havanalover

Goh, grappig, ik kom net per toeval mijn Blog weer tegen over mijn reis naar Cuba eind 2005 begin 2006 (zie HIER) en kwam regelmatig de temperatuur tegen (25 graden). Moest gelijk aan deze posting denken, dus wilde het toch even vermelden. :slight_smile:

Vond het wel leuk trouwens om dat reisverslag weer eens na te lezen. Ik mis Cuba!!!

Liefs,
Carolina