Cuba Januari 2008

Door omstandigheden gaat mijn reis van 6 mnd door Zuid Amerika niet door… maar uitstel is geen afstel… toch wil ik er toch nog een maandje tussenuit… en wat me steeds terug in het oog springt is Cuba… Is het te doen om er een maandje rond te trekken, welk budget moet ik er voor in gedachten houden, ideeën voor goedkope vliegtuigtickets en is januari een goede maand om te gaan rondreizen daar…
Overtuig me! :tongue:

Beste Mie,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Cuba is een geweldig land en je kan er zeker een maand lang, zonder probleem, rondreizen. Je kan elke reis natuurlijk zo uitgebreid maken als je wilt, maar met een maand, kun je zeker over het hele eiland komen.

Januari is één van de koelste maanden van het jaar, met temperaturen tussen de 15 en 20 graden. Aangename temperaturen, maar voor de avond zeker aan te raden een vestje, jasje of zelfs trui mee te nemen.

Wat betreft budget, dat vind ik altijd moeilijk inschatten, zeker voor iemand anders. Mijn Cuba-budget ligt altijd wat hoger (dan bij andere reizen), daar ik meer kosten heb, dan puur mijn reiskosten…

Een goede site met veel informatie over Cuba, de vluchten en ook accomodaties is de site van Cuba Junky.

Voor mij persoonlijk is Cuba het mooiste land ter wereld, met ook de vriendelijkste mensen ter wereld. Het is een uniek land, dat de meesten of helemaal geweldig, of helemaal niets vinden. Iets ertussen in is er zelden. Maar als je het helemaal geweldig vindt, dan zal dit land een plekje in je hart krijgen en zal het daar nooit meer weg gaan!

Succes met het maken van de juiste reiskeuze. Mocht je nog vragen hebben, stel ze hier dan gerust!

Liefs,
Carolina