Cuba voorjaar 2008

Ik word steeds enthousiaster…
Cuba kwam jaren geleden al in mij op als reisland. Helaas hoorde ik toen wat negatieve verhalen. Een jaar geleden vertelde een ex juist enthousiaste verhalen over zijn ervaringen en overnachtingen in casas particulares. Zonet is een collega teruggekomen met dezelfde verhalen.
Vandaar dat ik er nu serieus aan denk om voorjaar 2008 naar Cuba te gaan. Het overnachten bij de mensen thuis spreekt mij erg aan!
Hebben mensen tips? En dit in de breedste zin des woords: beste reisperiode, plaatsen die je moet zien, goede adressen…
En misschien is er iemand die hetzelfde plan heeft en kunnen we contact opbouwen om wellicht samen te gaan?
Zelf ben ik 33 jaar, woon in Groningen, kan wat spaans en ben iemand die graag nieuwe culturen leert kennen! Ik denk aan een periode van 3/4 weken.
Groetjes, Tanja

Hoi Tanja,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Super leuk dat je naar Cuba wilt gaan volgend jaar!

De beste tijd van het jaar vind ik toch altijd van November t/m Juni. Voornamelijk daar de overige maanden in het orkaanseizoen vallen. Dat wil niet zeggen dat je dan niet moet gaan, maar het valt te overwegen. De enige maand die me wel aanspreekt is Juli vanwege het carnaval, maar dan is het wel heeeeel warm daar.

Perfect temperaturen vind je zo rond april, dat is echt een hele aangename maand om in de Cariben te vertoeven.

Wat betreft de plaatsen om te bezoeken, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Zelf vind ik Santiago echt een must, dat is mijn meest favoriete stad!

Succes met de voorbereiding!

Liefs,
Carolina

Moet je zeker doen.
Het boekje van Lonely Planet bevat in iedere stad de adressen van de casas. Ze zijn gastvrij en altijd blij dat ze wat kunnen verdienen natuurlijk

Hoi Tanja,

DOEN!!!

Wij zijn dit jaar eind April/begin Mei geweest. Superperiode om te gaan.
Bekijk de site van Cuba-Junky eens, daar hebben wij heel veel info afgehaald. Via die site kun je contact opnemen met Pototo, dit is een superbetrouwbare Cubaan die casa’s voor je kan regelen. Wil je dit liever zelf doen, kan dat natuurlijk ook. Je kan bij elke casa vragen of er plek is, hebben zij geen plek dan weten ze wel een vriend, buur of familielid die nog wel plek heeft. Wij hebben onze casa’s door Pototo laten regelen. We hebben aan hem aangegeven wat we graag wilden v.w.b. de lokatie van de casa en kregen toen een heel goed advies. Op dezelfde site staan veel casa’s met foto’s zodat je een goede indruk krijgt. Komend jaar gaan we in Februari naar Cuba en zullen weer bij de mensen thuis overnachten.
Onze ervaring is erg positief.

Heel veel plezier met de voorbereidingen en in Cuba.
Monique