Reis met 4x4

Ben een gast van 19 jaar oud.
Woon in Belgie (Gent)
Mijn leven bestaat een groot deel uit reizen.

Zo ben ik al 2 keer gaan trekken in Noorwegen,
Heel Frankrijk en Duitsland rond gelift.
Maar mij topreis was toen ik als 16 jarige vanuit Belgie alleen als liftend naar Marokko vertrok.
Voor de rest heb ik natuurlijk ook verschillende korte reizen gemaakt en zo verder.

Normaal gezien was mijn plan om in september een jaar of langer te vertrekken, maar door omstandigheden kan dit niet doorgaan.
Daarom wordt dit uitgesteld tot volgend jaar september/oktober.

Nu mijn plan, ik ga me voor 2010 een Land Rover Defender kopen.
Deze zet ik volledig in orde om op reis mee te vertrekken.
Rond juli vertrek ik met de reis om te beginnen in Europa om op verschillende plekken te werken om de reis te financieren.
Ik zit er vooral op te denken om op wijngaarden, appel en peren boerderijen enzo te werken. Misschien ook doorreizen naar Denemarken om kerstbomen te hakken.

Na enkele jobkes wil ik doorreizen naar spanje om daar een ferry te nemen tot marokko. Daar begint voor mij de echte reis, van daaruit wil afrika doorkruisen met mijn 4x4. Hoe lang de reis door afrika zal duren weet ik niet, ik wil mij vooral niet haasten. Maar ik trek er 1 jaar voor uit.

Nu het belangerijkste,
Omdat alleen reizen toch maar alleen is ben ik opzoek naar personen van alle leeftijden man of vrouw die een etappe (een week of langer) willen meerijzen.

Ook ben ik opzoek naar mensen die in afrika wonen waar ik misschien eens zou kunnen passeren om samen een pint te gaan drinken.

Voila, hier een korte uitleg van mijn plannen.
Laat de reacties maar komen.

Tanguy

Heyz,

dat klinkt super,
ik ben zelf 23 jaar kom uit brabant, en ben druk bezig met een leuke reis te zoeken etc etc.
ik weet dat ik hier weg wil en wil gaan genieten, werken tussendoor is voor mij geen probleem, zo leer je juist veel meer van het land kennen.

en door afrika trekt mij ook wel, de natuur daar.
ik heb zelf stage gelopen in indonesie, en daarna tijdje door azie gereisd.

dus ik wil wel een ettape / lang meereizen als het allemaal uitkomt

let’s stay in contact