Reis in Australië en Nieuw-Zeeland (okt2015 - Jan2016)

Hoi allemaal,

Mijn naam is Pim. Ik ben 25 jaar en kom uit Arnhem. Ik hou van gezelligheid en ben ook altijd wel in voor een feestje of voor een borreltje.

Al enige tijd wil ik graag naar Australië en Nieuw-Zeeland. En vanaf oktober is het voor mij mogelijk en wil deze landen ook graag combineren. Ik heb nog geen concrete plannen. Via internet heb ik een reisorganisatie gevonden die wel wat interessants heeft. Maar het lijkt mij ook erg leuk om gewoon met een groepje samen te reizen. Ik heb dus nog geen plannen, maar dit is wat ik ongeveer in gedachten heb.

Middels een organisatie wil ik de reis naar Sydney maken. Hier mogelijk met de organisatie een groepsreis van 5 tot 7 dagen om de omgeving van Sydney te verkennen. Volgens wil ik misschien een surfkamp van 5 dagen volgen. Het is daarna mijn plan om een binnenlandse vlucht naar Cairn te maken, dit omdat het daar dan al mooi weer is en je het regenseizoen op die manier voor bent. In Cairn valt veel te doen en te zien, dus hier wil ik ongeveer een week blijven. Ik wil dan van Cairn langs de Oostkust naar Brisbane reizen met onderweg vele stops, overnachtingen, leuke activiteiten en excursies. Of ik deze reis met de bus of eventueel met leuke mensen en een camper/auto doe is nog onbekend, momenteel ben ik nog alleen :wink:

Vanuit Brisbane wil ik dan het vliegtuig pakken naar Auckland _ Nieuw-Zeeland. Hier wil ik in ongeveer 6 weken het Noorder- en zuidereiland bereizen. Wederom ben heb ik vooralsnog geen reismaatje, maar als iemand in die periode ook daar heen gaat of zin heeft om te gaan hou ik mij aanbevolen om samen te reizen :wink: Ik wil Nieuw-Zeeland afsluiten in Christchurch.

Vanuit Christchurch wil ik terug vliegen naar Brisbane. Vervolgens wil ik mijn weg vervolgen richting Sydney, hier wil ik tussen kerst en oud en nieuw aankomen om het nieuwe jaar in Sydney in te luiden. Ik hoor vaak mooie verhalen over de jaarwisseling in Sydney en het lijkt me echt mooi om dat ook mee te maken.

Na de jaarwisseling wil ik van Sydney langs de kust naar beneden reizen. Afhankelijk van mijn budget op dat moment en de beschikbare tijd wil ik nog langs Canberra, Melbourne en Adelaide. Vervolgens wil ik mijn reis afsluiten en, eventueel met een tussenstop in Thailand, Singapore of China, terugkeren naar Nederland.

Zoals ik al zei heb ik nog niks vast staan en sta ook open voor tips, suggesties en/of reisgezelschap. Dus mochten jullie mijn plan iets vinden of lijkt het jullie leuk om onze plannen deels te combineren, dan hoor ik het graag!

Wie weet tot spreeks :wink:

Groetjes Pim