Hoi!
Volgende week vertrek ik voor 8-9 maanden naar Engeland voor een stage. Inmiddels is bijna alles geregeld, behalve een WA- en een reisverzekering. Zorgverzekering is wel al geregeld. Zou iemand mij misschien tips kunnen geven mbt het afsluiten van een reis- en aansprakeleikheidsverzekering?
Ikzelf overweeg een verzekering bij globetrotter mondial assistance (Globetrotter Reisverzekering | Allianz Global Assistance) een verzekering af te sluiten, zowel reis- als aansprakelijkheidsverzekering. Heeft iemand ervaring met deze verzekering? De kosten voor beide verzekeringen voor 9 maanden stage zijn in totaal 200 euro; is dit een normale prijs voor dit soort verzekeringen? Ikzelf heb nog geen goedkopere opties kunnen vinden, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
Bij monidal assistance kan ik ook het vakje “ongevallenverzekering”, voor ongevallen of blijvende invaliditeit, kost 19 euro extra. Zouden jullie dit wel of niet aanvinken?
Tijdens mijn verblijf hou ik mijn verzekering in Nederland, is het dan verstandig om “Medische kosten aanvullend meeverzekeren” (60 euro) aan te vinken, wat zouden jullie doen?
Nog een laatste vraag: ik weet niet helemaal zeker of ik moet gaan voor Europa- of voor werelddekking? Ik kan op de website niet vinden wat zij precies als Europa definieren; op somiigge andere websites hoort Engeland wel bij Europa, op andere websites weer niet…
Laatste vraag: hoe kan ik zien of het werk wat ik ga doen risicovol is en ik een toeslagpremie moet betalen? Ze verwijzen op de website naar de toeslagpremiepagina, maar die kan ik nergens vinden. Ik ga in een laboratorium werken met stamcellen, lijkt me niet echt risicovol, maar dat zou ik toch wel even zeker willen weten.
Ik zou het heel fijn zijn als iemand mij advies kan geven, want ik heb er helemaal geen verstand van en ben erg bang dat ik straks niet goed verzekerd ben. Zou iemand mij tips kunnen geven? Alvast heel eg bedankt!
Susanne