Hoi,
Mijn partner en ik zoeken een paar enthousiastelingen die graag met ons door Zuid Marokko en Mauritanie willen reizen.
Mijn partner, een echte nomade en ik, een echte Nederlandse vrouw, gaan zoals ieder jaar weer 4 weken een rondreis maken.
We gaan bij de familie van mijn partner in nomadententen op bezoek.
Omdat is het Arabisch dialect van de nomaden spreek, worden we gemakkelijker geaccepteerd.
We reizen per 4x4 (jeep) met onze eigen nomadententen en overnachten in een kleine oase of wijdse hoogvlakte met schitterende bergen, of direct aan zee.
Periode 20 januari 2010 t/m 20 februari 2010
Wie wil er met ons mee?
Groetjes Mia
Hai Mia,
Wij wilden ook zo’n trip gaan doen, maar na de ontvoering van 3 Spaanse hulpverleners en het negatieve reisadvies zijn we ons aan het beraden om iets anders (alleen Marokko) te gaan doen. Onze intentie is/was om half januari te vertrekken. Mijn man heeft al eerder de Dakar challenge gereden (Marokko-Gambia) in een 2wd. We hebben nu een RR clasic. Hebben jullie je plannen aangepast m.b.t. Mauretanië?
Groet,
Martin
Hallo beste mensen,
Je zou me even kunnen bellen : 0619036855 of mailen op
[EMAIL=“afcmariam@yahoo.com”]afcmariam@yahoo.com
Ik ga begin januari die kant op en tot eind februari kunnen we onze reis
aanpassen .Dus ook naar de Westelijke Sahara.We hebben nog geen vaststaande plannen. Dus kontakt ons snel.
Vriendelijke groetjes, Mia
Hai Mia,
Inmiddels zijn onze plannen weer iets veranderd. Waarschijnlijk vertrekken we nu pas eind januari (begin januari komt voor ons te vroeg). Ik zal ook via e-mail contact opnemen. Ben benieuwd naar jullie plannen.
Groet,
Amy
Mensen laat je goed inlichten. Wij zijn voor Serious Request van 3fm richting dakar gaan rijden. Door de ontvoering van Hulpverleners hebben we met 40 man afgezien om door mauretanie te reizen. Enkele weken geleden zijn ook italianen verdwenen in dit gebied.
Het is erg leuk om te doen natuurlijk, maar denk goed aan je eigen veiligheid. Je reisverzekering en andere verzekeringen gaan ook moeilijk doen over dit traject. Voor dit gebied is nu een veiligheidscode 5 wat gelijk staat aan afganistan en daar ga je ook niet voor je plezier rondrijden. Ik kan een heel verhaal gaan houden hier, maar dat wordt te lang.
Een leuk artikel over onze reis tegen malaria staat op http://www.deweekkrant.nl/media/item?mediaid=849192
en http://www.destentor.nl/regio/deventer/5855400/Via-badkuip-in-de-IJssel-naar-barrel-in-de-Sahara.ece
Over onze afwegingen mag je altijd ook bellen.
WIlmar
Hallo Wilmar,
Mijn man is een Saharaoui nomade en familie van heel veel
Mauritaniers uit die streken.We hebben de reis ,om o.a. familie op te
zoeken, gasten mee te nemen en koopwaar te halen al diverse malen gedaan.
Blijkt,dat ook voor de nomaden de sitruatie te link is,dan wijken we
met onze gasten uit naar interessante streken in heel zuidelijk
Marokko ,waar we ook een lemen compound,kamelen enz. hebben.
met de Toyota landcruiser.
Kom gerust eens op bezoek of kijk op
www.kamelentrek .nl
we ontvangen gemotiveerde gasten ,geen toeristen !!!
Je kunt me ook bellen : o627461442
groetjes, Mia
wat een oude reacties! ik ga 22-10 vanuit Amsterdam naar de casamance, zuid senegal rijden. We zijn met zijn 3en en gaan in een hyundai santa fe.
Zijn er nog tips? we willen bij damia (?) de grens met senegal over, omdat Rosso te corrupt blijkt uit alle verhalend die ik gelezen heb,
ik hoop op goeie tips,
liesbeth
De 12 daagse reis is 950 p.p.
U kan de reis ook korter of langer maken
Bij de prijs is inbegrepen:
-Alle overnachtingen in verschillende hotels, bij lokale mensen thuis en in de Sahara.
-Iedere dag ontbijt, lunch, avondeten.
-Het vervoer door Marokko met een 4x4 chauffeur en gids.
-Kamelen tocht door de Sahara, naar de slaapplaats.
-En mij als reisleider gedurende de hele reis.
-Flexiebel
De reis gaat door bij 4 aanmeldingen, minder is ook mogelijk maar dan wordt de prijs wat meer pp.
Niet inbegrepen is de vlucht en evt activiteiten zoals Quad rijden, , massages enz.
Uw kan mij u wensen vertellen en dan samen kijken naar het beste wat bij u past.
met hartelijke groet,
Mohamed
kvk : 52377083