50+ naar Marokko - mauritanië

Ik (man,61jaar),ga al enkele jaren van jan tot apr naar Marokko met een kampeerwagen. Volgend jaar (2013) wil ik doorrijden naar Mauritanie en eventueel verder. Daarvoor zoek ik een reisgenote of meerdere reisgenoten als er bijkomend transport beschikbaar is. Mijn vorige partner laat het afweten.
Deze zomer ga ik van 20 juli tot eind september op reis rond de Baltische zee. Noorwegen,Zweden,Finland,Estland, Letland, Litouwen,Polen en Duitsland. Daarvoor zal deze oproep waarschijnlijk te laat zijn.

Hallo Marc,
ik wil graag nog een keer naar zuid maroc en Mauretanië,hou erg van de woestijn.
ben een vrouw van 60,ben veel in noord afrika geweest,Maroc Algerije Libië etc.
en zou Mauretanië daar graag aan toevoegen.
voorkeuren… low budget,rustig aan,als het ergens bevalt blijf je wat langer,cultuur natuur,een theetje en pilsje,ik hoop iets te horen,groet Trees.

Nou Marc, dan ook mijn reactie lezen.
Ik kom al meer dan 10 jaar in Marocco met mijn jeep en ken het land erg goed.
Alles op low-budget.
Echter in Mauretanie nog niet geweest, wil en durf niet alleen.
Misschien is dit iets??
Ook Senegal, Gambia, Mali en Ghana ken ik, maar dan zonder jeep. Lopen en ook met diverse middelen van vervoer.
We zijn ongeveer van dezelfde leeftijd en ik ben een man.
Indien je meer wilt weten, dan graag via msn, mijn adres is [EMAIL=“frederico34@hotmail.com”]frederico34@hotmail.com , dat is dan wat meer prive.
Fijne reis nog als je dit onderweg leest, groet.:vak02:

Stoffie,
De bedoeling is om eind december, begin januari richting Mauritanie te vertrekken. Het zijn nogal wat kilometers en ik wil niet te gek veel rijden op een dag. We kunnen in de komende weken misschien meer gedetailleerd afspreken.
Marc

Ok Marc. Ook ik wil niet racen. De vertrekdatum is niet belangrijk. Later overleggen we verder of het klikt. Groet.

Ja ik wil er wel meer over horen. Wat verwacht je voor bijdragen in de kosten?

Jeetje, ik had niet zoveel reacties verwacht.
Zelfs via de mail.
Ik ga dit eens overdenken en ook overleggen
met Marc.
Prettig weekend allemaal.

Ik heb ook enkele privé reacties gehad. Er zijn 2 basisgedachten:

1. met een wagen naar Mauritanië en nog verder om daar de wagen te verkopen en terug te vliegen
  2. naar Mauritanië en terug als toeristische reis

Ik meen dat beide zaken voor een gedeelte van de reis gemeenschappelijk kunnen gedaan. De mensen van keuze 1 willen ook de toeristische dingen zien en doen vooraleer te verder reizen. De overigen keren dan gewoon met de wagen terug.

Wat de kosten betreft: verder uit te werken. Zelf denk ik dat transportkosten gedeeld worden per voertuig, verblijfskosten zijn individueel, eten en drinken zoveel mogelijk gemeenschappelijk. Pragmatisch aan te pakken en vooraf eens overleggen.

Hallo Marc,
Leuk idee wat aanslaat. Ik woon in Marrakech en wil al heel lang een keer naar Mauretanie. Informeer je goed, wat je moet door West Sahara. In oorlog met Marokko en Mauretanie ia ook geen gemakkelijk land voor toeristen.
Als je door Marrakech trekt ben je welkom. Ik heb er een B&B in de Medina (www.ryadaicha.com)

hoi marc heb wel interesse even voorstellen ben vrouw van 65 maar ja heb veel gereisd en erg ondernemend hoop wat te horen wat prezies de plannen zijn groetjes gonnie