Reis door Texas

Kan iemand zijn ervaringen met het reizen door Texas delen? Wat zijn de highlights en wat is een goede plek aan de kust?

Een beetje meer info zou geen kwaad kunnen. Hoe lang ga ja? Naar welke stad vlieg je? Wil je West Tx ook zien? Heb je een huurauto? Welke tijd van het jaar? Onze favorite strandplaats is Port Aransas. Ook South Padre Island is goed maar weer een stukje verder.
Yeehaw

Volgend jaar mei. 3 weken op de motor. hoor ik ook graag waar het in Texas een beetje leuk wandelen is.

O ja. We vliegen waarschijnlijk op Houston.

Hi Theo.
3 weken in Tx op de motor. Klinkt goed…
Wij zijn diverse xx in Tx geweest. Mei is heet en luchtvochtig. Beste tijd voor Tx is maart/april en october. Laat dat je niet weerhouden.
Misschien deze route:
Houston-Austin (Capitol, Bob Bullock, Congress Avenue, bats)-Hill Country (Gruene-Luckenbach-Fredericton-Bandera)-San Antonio (Alamo, Riverwalk,)-us90 (Pecos River/Rio Grande overlook-Langtry (Judge Roy Bean)-Marathon-Big Bend NP-Tx170 langs Rio Grande-Davis Mountains (Marfa, McDonald Observatory)-Balmorhea SP (leuk kamperen)-Carlsbad (New mexico, Carlbad Caverns NP)-Lubbock (Buddy Holly museum, zijn standbeeld staat 3 miles verder)-Ft Worth (Stock)-Dallas(6th floor museum)-Houston (Spacecenter). Aan deze route zal je in 3 weken je handen vol hebben. Je zou ook nog een strandvakantie kunnen ingelasten. Beste plaats daarvoor is Port Aransas. South Padre Island is ook goed, maar een stuk verder.
Bestel een roadbook voor TX. Moon handbooks is goed.
Yeehaw

Thx Yeehaw,
We gaan het bestuderen.
Groet.

In navolging op Yeehaw’s prima suggesties.

Wanneer je Texas op de motor gaat doen, is het zeker de moeite waard om Oost-Texas een paar dagen te doorkruisen, dit is, in vergelijking met de rest van Texas erg groen (in mei tenminste nog wel). Een leuke trip zou het bijvoorbeeld kunnen zijn om van San Antonio Highway 21 te pakken. Deze route volgt de originele ‘Camino Real’ (Old San Antonio Road - Wikipedia) door Oost-Texas helemaal naar Nacogdoches en St. Augustine. (twee oudste steden in Texas) daarbij kom je ook langs (of in de buurt van) verschillende National Forests waar je naar hartelust kunt wandelen.

Ook leuk om te doen is het East Texas Oil museum in Kilgore. http://www.easttexasoilmuseum.com/

Als je dan via Oost Texas richting Dallas gaat (want je moet idd. zeker het 6th floor museum bezoeken!), even stoppen bij de East Texas Burger Co. in Mineola!!! They don’t get much better than that!!! :smiley: http://www.easttexasburger.com/

Oh, tot slot. Ook grappig om even te zien is de Southfork Ranch (die van de serie Dallas) :smile: Ten Noordoosten van Dallas (Plano) Je hebt het in een uurtje gezien, maar als je vroeger ooit de serie gezien hebt, is het zeker leuk om te doen! http://southfork.com/

Tenslotte ook leuk in Dallas is Billy Bob’s Honky Tonk: http://www.billybobstexas.com/

Hoe dan ook (ik kan je elke hoek van de straat wel aan gaan bevelen). Oost Texas is prachtig. Zeker op de motor en helemaal als je van de Interstates wegblijft en lekker de highways pakt!

Happy Trails and don’t mess with Texas!

Gr.
Erik

Hoi Erik,

Bedankt voor de tips hoor. We gaan zeker kijken of het is in te passen.
Onze echte voorbereidingen gaan nog beginnen.

Groet,
Theo

Ik persoonlijk zou Zuid Oost Texas mijden…ik ben in Beaumont, Nederland, Orange en zo geweest, maar de luchtvochtigheid is erg hoog en de muggen erg groot en talrijk aanwezig.En het stinkt er enorm…veel industrie, benzine etc…

Ik ben afgelopen juli geweest…Houston - Galveston - Corpus Christi - Brownsville - San Antonio - Fredericksburg ( Bandera, Luckenbach ) - Austin - Belton - Abilene - Snyder - Lubbock - Farwell - Amarillo - Palo Duro Canyon - Turkey - Wichita Falls - Abilene - Hillsborough - Nacogdoches - Jasper -( stukje door Louisiana maar dat viel tegen ) Beaumont - Houston…4600 miles…Good luck, howdios

Ik denk dat Theo al weer lang terug is Kganieweg. Deze post is uit 2009.

Ik dacht…ik zal ook eens behulpzaam zijn ; )