Nu ik bijna klaar ben met mijn afstuderen kan ik mijn reisvirus niet meer in bedwang houden en ben ik mijn volgende reis aan het plannen (heb de nodige reiservaring in oa Japan, Vietnam en Korea).
Mijn idee is om een paar maanden in azie te reizen, en dan vooral China, Mongolie en Tibet. Ik ga op reis om indrukken op te doen en de cultuur/natuur te zien en beleven, dus een trekking maken van een paar dagen of door een stad struinen zie ik wel zitten!
Zin om mee te gaan of een gedeelte van de reis samen te doen, of gewoon tips te geven. Laat een berichtje achter hier of naar [EMAIL=“rikver@hotmail.com”]rikver@hotmail.com
Waar gaat je reis beginnen? Ik ben zelf van plan om in April van Hong Kong naar New Delhi te reizen via Tibet/Nepal. Ben afgelopen jaar al in Mongolië geweest namelijk. Misschien als je dan daar in de buurt bent dat we stuk samen kunnen reizen.
Hoi Noel,
Mijn reis wil ik laten beginnen in Mongolie en daarna China doorkruisen richting Tibet/Nepal. Aangezien ik rond februari vertrek zou het inderdaad goed mogelijk zijn dat we rond dezelfde tijd op dezelfde plek zijn.
Wat wil je tijdens je reis naar en in de himalaya doen? Mijn idee is om vooral cultuur op te snuiven en van de natuur te genieten. Bijvoorbeeld door een trekking te maken in het gebied, maar hoe en wat ik precies wil doen zie ik daar pas. Want naar mijn mening moet een reis toch vooral een groot relaxt en vrij avontuur zijn!
Dat is mooi om te horen! Ik kan je wel zeggen dat het moeilijk is om in Mongolië te beginnen. Vluchten van en naar Mongolië zijn niet altijd beschikbaar, en kunnen redelijk duur zijn. Ik raad je aan om de trein te nemen, dit duurt wel iets langer maar is zeker de moeite waard!
Erna moet je me maar even laten weten wanneer je precies waar bent. Ik denk dat ik vanuit Chengdu richting Tibet ga per trein. Maar dat weet ik idd zelf ook nog allemaal niet, de rest zie ik daar ter plekken. Maar ik sluit me helemaal aan bij jou plannen, beetje de cultuur opsnuiven en van de natuur genieten. Daar is China echt perfect voor! Wat wil je eigenlijk in Mongolië gaan doen en in China voordat je naar de himalaya gaat?
Eindelijk iemand gevonden die dezelfde plannen heeft. Wij vertrekken op 23 februari naar Beijing waar we een week willen blijven. Vanuit daar met de trein naar Lhasa (rond 3 maart) om een 10-daagse tour te gaan doen die ons naar Nepal brengt. We hebben inmiddels ook al gekeken voor een tour bij een Tibetaans Reisbureau.